استانها » البرز
کد خبر : 690984
چهارشنبه - 28 فروردین 1398 - 17:15

اختصاص ۲۸۰۰ هکتار زمین برای توسعه انرژی خورشیدی در البرز

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز از بدهی ۱۵۰ میلیارد تومانی مشترکین دولتی و خصوصی به اداره برق خبر داد و گفت: وصول بدهی مربوط به بخش دولتی توسط اداره برق کار بسیار سخت و دشواری است و باید با آن ها مدارا کنیم.

اختصاص ۲۸۰۰ هکتار زمین برای توسعه انرژی خورشیدی در البرز

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز بهنام بیات مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان این اداره برگزار شد اعلام کرد ۲ هزارو ۸۰۰ هکتار از اراضی البرز به طرح توسعه انرژی خورشیدی اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز افزود: این زمین‌ها در ماهدشت کرج واقع شده و پس از معرفی سرمایه گذاران می‌توان انرژی خورشیدی را تولید کرد.

وی از بدهی ۱۵۰ میلیارد تومانی بخش های دولتی و خصوصی به اداره برق خبر داد و گفت: وصول بدهی مربوط به بخش دولتی توسط اداره برق کار بسیار سخت و دشواری است و باید با آن ها مدارا کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز به اهمیت مصرف صحیح برق در میان اقشار مختلف مردم اشاره کرد و یادآور شد: اغلب اقشار جامعه مصرف گرا بشمار می آیند ما نیز سعی داریم طریقه مصرف درست را به دانش آموزان آموزش دهیم؛ از همین رو الگو طریقه مصرف درست به مدارس ارائه شده و در صورت رعایت این الگو مصرف رایگان است.

وی در رابطه با تأمین برق مورد نیاز شهرک صنفی شیخ آباد اظهار کرد: طبق آمار ارائه شده این شهر از میزان ۵۵۰ میلیون تومان هزینه قابل پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده اند و برق ۶ مگابایت در اختیار این مجموعه قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز از نصب پست زمینی ۸۶۷ کیلو واتی در این منطقه خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات حقوقی و وجود معارضین در این منطقه در حال حاضر انرژی برق به آن ها ارائه نمی شود.

*اتلاف مصرف برق از ۱۳ و نیم درصد به ۱۱ درصد برسد*

این مقام مسؤول میزان اتلاف انرژی برق در حال حاضر را ۱۳ و نیم درصد خواند و افزود: نسبت به سال گذشته با کاهش یک و نیم درصدی در امر اتلاف برق همراه بودیم؛ سعی داریم با اقدامات درست و فرهنگ سازی مناسب این عدد را به ۱۱ درصد برسانیم.

*مناقصه یک و نیم میلیاردی استفاده از انرژی خورشیدی در ادارات*

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه شرایط سرمایه گذاری در حوزه انرژی خورشیدی در سطح استان البرز وجود دارد بیان کرد: در آینده نزدیک باید به سمتی حرکت کنیم تا هر مجموعه و خانواده ای انرژی مربوط به خود را تأمین کند.

بیات اضافه کرد: در همین راستا و به منظور تأمین انرژی ادارات از طریق ظرفیت های انرژی خورشیدی خود مناقصه ای به اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شده است؛ سرمایه گذاری در این امر با وجود کمک به مصرف درست انرژی موجب پیشرفت اقتصادی بازگشت سرمایه و اشتغال زایی خواهد شد.

*۳۵۰ میلیون تومان اقلام ضروری به مناطق سیل زده اعزام شد/حقوق یک روز کارمندان اداره برق به مردم سیل زده اختصاص یافت*

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز با اشاره به اینکه کارمندان اداره برق کمک های خود را از طریق مجموعه هلال احمر به مردم مناطق سیل زده اعزام کردند، گفت: حقوق یک روز کارمندان اداره برق استان البرز به مردم این مناطق تخصیص یافت.

این مقام مسؤول با اشاره به این که ۱۲ نفر از نیروهای اداره برق استان البرز به استان خوزستان اعزام شدند، افزود: این افراد با هدف رفع مشکل تاریکی ور مناطق سیل زده بیش از ۱۰ روز در منطقه خدمات رسانی کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز در پایان از اعزام اقلام ضروری توسط کارمندان اداره برق به مناطق سیل زده به ارزش۳۵۰ میلیون تومان خبر داد.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/۳