استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 668348
چهارشنبه - 22 اسفند 1397 - 01:29
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری:

اختصاص فضاهای سالم و امن ویژه بانوان از دغدغه های شهرداری است

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم در حاشیه افتتاح بوستان بانوان نجمه (س) گفت: از دو سال پیش با توجه به دغدغه‌های شهرداری قم  احداث بوستان‌های اختصاصی بانوان در دستور کار قرار گرفت.

اختصاص فضاهای سالم و امن ویژه بانوان از دغدغه های شهرداری است

به گزارش پایگاه خبری ربیع،سید امیر سامع در حاشیه افتتاح بوستان بانوان نجمه (س) با اشاره به نیاز بانوان شهر قم به فضاهای اختصاصی اظهار داشت: بانوان نیازمند فضاهایی اختصاصی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی  هستند.

وی با بیان دغدغه‌های شهردار برای ایجاد و توسعه فضاهای تفریحی سالم و امن برای بانوان در شهر افزود: از دو سال پیش به دستور شهردار احداث بوستان‌های اختصاصی بانوان در دستور کار قرار گرفت.
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم، استفاده بهینه از بوستان بانوان را مورد توجه قرارداد و گفت: باید با تأمین امکانات لازم، بوستان بانوان از بعد از مغرب به‌عنوان بوستان خانواده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی گزارشی از مراحل ساخت بوستان‌های مناطق مختلف ارائه داد و خاطرنشان کرد: در منطقه یک محل مورد نظر مشخص‌شده و در حال گذراندن مراحل اداری آن برای آغاز عملیات عمرانی است، در منطقه دو پروژه در حال احداث بوده و منطقه ۳ و ۴ بوستان بانوان  داشته و در حال بهره‌برداری است.

سامع ادامه داد: بوستان  بانوان منطقه ۵ در حال طراحی است، منطقه ۸ پروژه در حال راه‌اندازی بوده و منطقه ۶ نیز در حال احداث است؛ بوستان بانوان منطقه ۷ نیز امروز با عنایت و همکاری آستان قدس حضرت معصومه (س) افتتاح شد.

وی امکانات بوستان‌های بانوان را یادآور شد و گفت: نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، ست‌های تندرستی و ست‌های تفریحی ویژه کودکان و در صورت فضای کافی پیست‌های دوچرخه‌سواری ازجمله امکاناتی است که برای بوستان‌ها تعریف‌شده است.