به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حسن لنگری  بر انتخاب و اجرای ورزش‌های بومی و محلی جذاب استان‌ها در برنامه المپیاد تأکید کرد و گفت: مسابقات پایه‌های اول تا سوم ابتدایی بایستی تفریحی و به‌دوراز رقابت‌های شدید برگزار شود.

وی بر لزوم استفاده از مشارکت و همیاری داوطلبانه در فعالیت‌های ورزشی و تربیت‌بدنی تأکید و اظهار داشت: برای حضور حداکثری دانش آموزان در فعالیت‌های ورزشی نیاز به مشارکت تمامی متصدیان محیط‌های آموزشی است تا با تکیه‌بر توانمندی‌هایشان و با ایجاد نهضت داوطلبی و بهره‌مندی از تخصص‌ها و مهارت‌ها گام مثبتی در تأمین سلامتی، نسل پویا، شاداب و بانشاط در جامعه داشته باشیم.

به گفته وی بازی‌ها و رقابت‌های ورزشی ازجمله جاذبه‌های تربیت‌بدنی در مدارس بوده و از موضوعات مورد اقبال و علاقه دانش آموزان می‌باشد و از دیرباز از ابزارهای بسیار قوی و در اختیار مدارس جهت رشد و تعالی دانش آموزان در حوزه آموزش‌وپرورش بوده است، به‌طوری‌که علاوه بر ارتقاء مهارت‌های ورزشی و گذراندن لحظات شاد و بانشاط تجربیات و مهارت‌های فراوانی در حوزه‌های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی به دانش آموزان ارائه می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی از برگزاری اختتامیه المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای امسال با شعار دانش‌آموز فعال، مدرسه شاد و جامعه سالم با رویکرد مدرسه محوری، دانش‌آموز مداری و اخلاق‌گرایی برگزارشده است.

لنگری تصریح کرد: افزایش شادابی و نشاط در گروه‌های هدف، افزایش نرخ پوشش ورزش تربیتی و همگانی، ارتقاء سطح سلامت در گروه‌های هدف، ایجاد روحیه مشارکت‌جویی در فعالیت‌های مناسب ورزشی و تجهیز مدارس غیر برخوردار در قالب اهدای اقلام ورزشی بهداشتی و کتب و مجلات از مهم‌ترین اهداف اجرای المپیاد است.

به گفته وی المپیاد هر مدرسه با تکیه‌بر ابتکارات، خلاقیت همکاران در قالب المپیاد ویژه مدارس برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که ۵۴ هزار دانش آموزش در این المپیاد شرکت کرده‌اند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی بر اهمیت و ضرورت اجرای این طرح اشاره و افزود: ارتقا سطح سلامت عمومی و افزایش سواد حرکتی، دوری از آسیب‌های نوپدید، افزایش همراهی و همدلی والدین و فرزندان در برنامه‌های مکمل ورزشی، افزایش مشارکت‌پذیری والدین، معلمان و کارکنان آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌ها، ایجاد فعالیت‌های هدفمند ورزشی به‌ویژه در مناطق حاشیه‌نشین و محروم در راستای محرومیت‌زدایی فرهنگی و ورزشی و شناسایی افراد مستعد در حوزه تربیت‌بدنی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرای این طرح به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ ۷۱۰۱۳