تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 391257
سه شنبه - 30 مرداد 1397 - 11:22

اخبارترکیب سنت و مدرنیته؛ خودروی دست‌ساز چوبی مورگان موتور

شرکت خودروساز بریتانیایی مورگان موتور خودروهایی تولید کرده که در آن ترکیبی از چوب وجود دارد و ساخت دست نجاران ماهر و ترکیبی از تکنولوژی‌های مدرن و سنتی است.

اخبارترکیب سنت و مدرنیته؛ خودروی دست‌ساز چوبی مورگان موتور

به گزارش پایگاه خبری ربیع،مورگان از معدود خودروسازان جهان محسوب می‌شود که محصولاتی با ویژگی‌های فنی و ظاهری کاملا کلاسیک تولید می‌کند. در ۱۰سال گذشته، کارخانه و ساختمان اصلی تولیدات مورگان، به دلیل مشکلات مالی و درخواست وام بلندمدت این برند، به‌عنوان وثیقه در اختیار یک شرکت سرمایه‌گذاری قرار گرفت. این معضل با درایت مدیر و مهندسان مورگان، به‌تازگی رفع شده و حالا مورگان مالکیت کارخانه‌ اصلی خود را پس گرفته است.

این شرکت در همین راستا دوباره شروع به ساخت خودروهای چوبی سبک‌وزن خود کرده است که از میان آنها می‌توان به خودروی کلاسیک رودستر، خودروی دو صندلی و خودروی سه‌چرخه الکتریکی اشاره کرد. این خودروها بااینکه ظاهری کلاسیک دارند، اما دارای ویژگی‌های تکنولوژیکی همانند استفاده از پنج موتور و سرعت زیاد و رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت طی ۹ ثانیه به دلیل وزن سبک و پشتیبانی از ۶۲ اسب بخار است.

شرکت مورگان موتور یک شرکت خودروساز است که حدود ۱۲۰ سال در غرب انگلستان به تولید خودروهای کلاسیک پرداخته است. خودروهای این شرکت به گونه‌ای است که طراحی نمادین آنها قابل تشخیص است و شاید یکی از دلایل آن این باشد که طراحی این خودروها  از ۸۰ سال پیش تاکنون تغییرات محسوسی نداشته است.

امروزه شرکت مورگان سه خودروی ذکر شده در بالا را با پنج موتور مختلف تولید کرده و به زودی یک خودروی تمام الکتریکی نیز به ناوگان خود اضافه خواهد کرد. برای تولید ۸۰۰ وسیله نقلیه‌ای که این شرکت در طول سال تولید می‌کند، ۲۰۰ کارمند مختلف در این کارخانه کار می‌کنند. اتومبیل‌ها تا حد زیادی با دست ساخته می‌شوند، هر چند در صورت لزوم روش‌های تولید مدرن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درب این کارخانه‌ها همیشه برای تور‌های آموزشی و بازدید باز است و مدیران کارخانه فرآیند شگفت‌انگیز خط تولید خودروهایی با بدنه و فریم چوبی دست‌ساز را با دیگران نیز به اشتراک می‌گذارند. همچنین موزه این شرکت نیز در سال ۲۰۰۹ بازگشایی شده است و به‌عنوان یکی از مراکز جذب توریست در منطقه‌ای به نام مالورن شناخته می‌شود.

 تقریبا تمامی تولیدات مورگان از زمان تاسیس، شامل خودروهای اسپورت سفارشی و لوکس می‌شود که دست‌ساز و با قطعات مقاوم، اما سبک‌وزن هستند. به رغم مشکلات مالی و فراز و نشیب‌های فراوان در یک قرن گذشته، از ابتدای تاسیس تاکنون، تنها پنج مدیرعامل هدایت مورگان را برعهده داشته‌اند که شامل هنری فردریک استنلی مورگان (بنیان‌گذار) تا سال ۱۹۵۹ و پیتر مورگان (فرزند هنری) تا سال ۲۰۰۳ می‌شود.