استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 548831
جمعه - 9 آذر 1397 - 01:30
با اقدامات دفتر آستان قدس در خراسان شمالی؛

احیا و لایروبی ۷۰ قنات در خراسان شمالی در دست اجراست

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی گفت: احیا و لایروبی ۷۰ رشته قنات در مناطق محروم استان در دست اجرا است.

احیا و لایروبی ۷۰ قنات در خراسان شمالی در دست اجراست

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ،  محمد اکبرزاده اظهار کرد: قنات‌ها از مهم‌ترین منابع آبی هستند که با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش نزولات آسمانی احیاء آنها در اولویت کار نمایندگی قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه عملیات احیا و لایروبی ۷۰ قنات در مناطق محروم و دهستان‌های هدف آستان قدس رضوی از خردادماه سال جاری اجرایی شده است، افزود: تاکنون بسیاری از قنات‌ها احیاء و برخی نیز تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی با اشاره به اینکه احیاء قنات‌ها علاوه بر محرومیت‌زدایی، موجب اشتغال و توسعه کشاورزی در مناطق محروم خواهد شد، خاطرنشان کرد: تلاش داریم بارونق فعالیت‌های کشاورزی و افزایش درآمد تولیدکنندگان، رغبت برای ماندگاری در روستاها افزایش دهیم.

وی ادامه داد: همچنین به همت نمایندگی آستان قدس رضوی در استان طرح‌های ساخت پل در گوگ‌دره فاروج، کانال آب کشاورزی در جنجال آباد فاروج و آوج اسفراین نیز در دست اقدام است.

اکبرزاده بابیان اینکه ساخت کانال آب در منطقه محروم جنجال‌آباد به اتمام رسیده است، تصریح کرد: ساخت پل در روستاهای گوگ‌دره فاروج و آوج اسفراین بیش از ۳۰ و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام