استانها » تهران » تولیدی » خبر پوششی » سجاد کمالی
کد خبر : 480109
سه شنبه - 24 مهر 1397 - 16:00

احیای شعائر حسینی در دانشگاه تهران

محفل شعرخوانی حضرت رقیه (س) در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد.

احیای شعائر حسینی در دانشگاه تهران

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  محفل شعرخوانی حضرت رقیه (س) در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد.

در این نشست که سالانه با حضور شاعران آئینی و روحانیت معظم و معزز برگزار می‌شود؛ پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود ملی، دانشجویان شاعر به قرائت اشعار خود پرداختند.

در ابتدا آقای مهدی خانبان شاعر و دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه تهران شعر خود را قرائت نمود. پس از او نیز آقایان محمد حاجی حسینی و حسن رضایی دانشجویان رشته حقوق به قرائت اشعار خود درباره قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و شهادت حضرت رقیه (س) پرداختند.

پس از شعرای دانشجو، نوبت به آقای پیمان طالبی شاعر آئینی جوان رسید تا اشعار خود را درباره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بخواند. پس از او آقایان عماد بهرامی و جواد پرچمی به قرائت اشعار آئینی و مذهبی خود پرداختند.

آقایان وحید قاسمی و مهدی رحیمی نیز جمعیت را بی‌نصیب از اشعار خود نگذاشتند و با خواندن مصیبت حضررت ثارالله، فضای آمفی تئاتر دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران را معنوی نمودند.

 در اثنای این نشست، مراسم نمایشنامه عاشورایی نیز برگزار شد.

گفتنی است انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران از جمله تشکل‌های انقلابی فعال در دانشگاه تهران می‌باشد. دبیری این تشکل بر عهده محمدیاسر آخوندی است.