استانها » اصفهان » تولیدی » خبر پوششی » زهرا نصیری » شهر اصفهان » شهرستان های اصفهان
کد خبر : 523090
چهارشنبه - 23 آبان 1397 - 08:07
 استاندار اصفهان در آئین افتتاح 6 باب مدرسه موقوفه صارمیه در اصفهان خبر داد:

احداث یک واحد آموزشی در ناحیه پنج اصفهان تا سه ماه آینده/ ناحیه ۵ آموزش پرورش اصفهان نیاز به فضای آموزشی دارد

 در آیین بهره برداری از ۶ باب مدرسه موقوفه واقع در خیابان شهید طاهرزاده در ناحیه پنج آموزش و پرورش استاندار اصفهان گفت: استانداری به عنوان متولی این موقوفات از یکسال پیش رویکرد خود را برمبنای تکمیل طرح‌های ناتمام این موقوفه بنا نهاد. که درکمتر از یکسال این مدارس تکمیل و به بهره برداری رسید.

احداث یک واحد آموزشی در ناحیه پنج اصفهان تا سه ماه آینده/ ناحیه ۵ آموزش پرورش اصفهان نیاز به فضای آموزشی دارد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  در آیین بهره برداری از ۶ باب مدرسه موقوفه واقع در خیابان شهید طاهرزاده در ناحیه پنج آموزش و پرورش استاندار اصفهان گفت: استانداری به عنوان متولی این موقوفات از یکسال پیش رویکرد خود را برمبنای تکمیل طرح‌های ناتمام این موقوفه بنا نهاد که در کمتر از یکسال این مدارس تکمیل و به بهره برداری رسید.

محسن مهرعلیزاده، به آغاز عملیات ساخت اولین مدرسه استثنایی چند منظوره در ناحیه ۲ آموزش و پرورش اصفهان با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: با توجه به تراکم جمعیت در این منطقه و کمبود فضای آموزشی مناسب تا سه ماه آینده عملیات احداث یک واحد آموزشی در ناحیه پنج اصفهان آغاز می‌شود.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه اکنون دست کم ۸۷۱ دانش آموز در پنج هزار مدرسه استان اصفهان به تحصیل مشغول هستند. افزود: مدارس موقوفه صارمیه مشتمل بر ۱۷ واحد آموزشی است که به وقفیات اکبر مسعود معروف به صارم الدوله تعلق دارد.

مدیر اجرایی موقوفه صارمیه نیز در این آیین گفت: امروز همزمان ۶ واحد آموزشی با ۷۶ کلاس درس در اصفهان به بهره برداری رسید. سه مدرسه دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد تا پایان آذر ماه مورد بهربرداری قرار می‌گیرد.

۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت ۶ مدرسه وقفی در اصفهان

قربانعلی قائمی افزود: برای ساخت این مدارس ۱۵۰ میلیارد ریال توسط موقوفه صارمیه، استانداری اصفهان، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس هزینه شده است. این مدارس تا پیش از سال ۹۶ بیش از ۱۵ سال بصورت نیمه تمام رها شده بود و بسیاری از ساکنان همجوار این بناهای نیمه کاره از این شرایط گله مند بودند که با همت استانداری اصفهان از نیمه دوم سال گذشته عملیات تکمیل آنها آغاز شد.

وی با بیان اینکه در زمان قبل و بعد از انقلاب اسلامی، همواره استانداران اصفهان تولیت این موقوفه را بر عهده داشته‌اند گفت: تعدادی از واحدهای در تملک این موقوفه به صورت سرقفلی و با اجاره محدود در میدان امام (ره) اصفهان متعلق به این موقوفه است که عایدات حاصل از آن برای کمک به تعلیم و تربیت و توسعه آموزش و پرورش هزینه می‌شود.

قائمی یادآور شد: اولین دبیرستان موقوفه صارمیه در سال ۱۳۰۰ در اصفهان احداث شد و از آن زمان تاکنون به همت متولیان این موقوفه ۱۷ باب آموزشگاه به نام صارمیه در این شهر بنا شده است.

 نیاز به فضا برای تحصیل دانش آموزان استثنایی

 در ادامه نیزمدیر ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان با ابرازگلایه از اینکه ناحیه ۵ اصفهان بیشترین تعداد دانش آموزان یعنی ۸۵ هزار نفر را خود جای داده است و هنوز فضایی برای تحصیل دانش آموزان استثنایی وجود ندارد و سال گذشته مجبور شدیم این دانش آموزان را در اماکن دیگر جای دهیم گفت: یک طبقه از دارالقرآن و یک طبقه در منطقه رهنان را برای تحصیل این دست از دانش آموزان اجاره کردیم.

 محمد قندهاری، با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی در این ناحیه تخریبی است، ادامه داد: سال تحصیلی گذشته سه واحد آموزشی به دلیل مشکلات فنی تخریب شد.

مدیرکل سابق نوسازی مدارس استان اصفهان نیز در این مراسم از توافق بین آموزش و پرورش و دیگر نهادها در جهت ساخت مدارس موقوفه خبر داد و افزود: سال‌های گذشته کلنگ ساخت ۸ مدرسه زده شد که نیمه کار رها شده بودند به طوری که برخی پروژه‌ها، سه و برخی دیگر ۶ و یا حتی ۱۱ سال متوقف شده و تبدیل به پاتوقی برای معتادان و یا مکانی برای فروش گوسفند زنده شده بود.

محمد حسین سجاد با بیان اینکه کلنگ زدن کار آسان و تکمیل پروژه نیازمند مرد عمل است، افزود: در یک سال اخیر استاندار اصفهان به جای کلنگ زنی‌های جدید به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام پرداخت و با تأمین منابع موردنیاز آن‌ها را به مرحله بهره‌برداری رساند به طوری‌که امروز شاهد افتتاح ۶ باب از این مدارس هستیم.