تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 342278
سه شنبه - 12 تیر 1397 - 14:20

احتمال معرفی پردازنده گرافیکی ۱۲ نانومتری Polaris 30 از سوی AMD

یک منبع خوش‌نام که سابقه خوبی در افشای اطلاعات محصولات معرفی نشده دارد، ادعا کرده یک پردازنده گرافیکی جدید مبتنی بر ریزمعماری Polaris در راه است که با فناوری ساخت ۱۲ نانومتری تولید می‌شود و ۱۵ درصد سریع‌تر از Radeon RX 580 فعلی است.

احتمال معرفی پردازنده گرافیکی ۱۲ نانومتری Polaris 30 از سوی AMD

به گزارش پایگاه خبری ربیع،یک منبع خوش‌نام که سابقه خوبی در افشای اطلاعات محصولات معرفی نشده دارد، ادعا کرده یک پردازنده گرافیکی جدید مبتنی بر ریزمعماری Polaris در راه است که با فناوری ساخت ۱۲ نانومتری تولید می‌شود و ۱۵ درصد سریع‌تر از Radeon RX 580 فعلی است.

با انتشار این شایعه حالا  احتمال عرضه سری Radeon RX 600 آن هم مبتنی بر ریزمعماری Polaris Refresh مطرح است. احتمالاً می دانید نسل فعلی Polaris با به‌کارگیری فناوری ساخت ۱۴ نانومتری تولید می‌شود، از این رو مهاجرت به فناوری ساخت ۱۲ نانومتری می‌تواند به AMD در افزایش فرکانس‌ها کمک کند، درست همانند چیزی که با پردازنده‌های Ryzen 2000 شاهد آن بودیم. منبع مورد بحث ادعا کرده کارت های گرافیک مبتنی بر پردازنده گرافیکی Polaris 30 در فصل چهارم سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شود.
این اولین بار نیست که این شایعه مطرح می‌شود، پیش‌تر نیز برخی منابع چنین ادعایی مطرح کرده بودند. حال باید منتظر ماند و دید ظرف ماه‌ها و هفته‌های پیش رو شاهد لو رفتن اطلاعات بیشتر خواهیم بود یا نه.