سیاست خارجی » سیاسی
کد خبر : 832850
جمعه - 29 شهریور 1398 - 17:02

احتمال راهیابی «قیس سعیّد» به «کاخ قرطاج» قوت گرفت

همزمان با اعلام حمایت حزب اسلام‌گرای النهضه به همراه شش نامزد شکست‌خورده در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری تونس از «قیس سعیّد» در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، احتمال راهیابی وی به کاخ قرطاج قوت گرفت.

احتمال راهیابی «قیس سعیّد» به «کاخ قرطاج» قوت گرفت

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازفارس، حزب اسلام‌گرای النهضه که «عبدالفتاح مورو» نامزد آن در انتخابات ریاست‌جمهوری شکست خورده است، اعلام کرد که از قیس سعید در دور دوم حمایت می‌کند.

حزب النهضه گفته است که سعیّد به «روح انقلاب و دستان پاک» نزدیک‌تر است.

قیس سعیّد حقوقدان بازنشسته است که در دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری ‌تونس ۱۸.۴ درصد آراء را کسب + و به همراه «نبیل القروی» از حزب «قلب تونس» که ۱۵.۶ درصد آراء را کسب کرده است، به دور دوم انتخابات راه یافته است.

به نوشته وبگاه شبکه سعودی «العربیه»، شش نامزد شکست خورده در دور نخست انتخابات نیز حمایت خود از سعیّد را اعلام کرده‌اند که عبارتند از: الصافی سعید که در دور نخست ۷.۱ درصد آراء، سیف‌الدین مخلوف از ائتلاف الکرامه (۴.۳ درصد آراء)، لطفی المرایحی از الاتحاد الشعبی الجمهوری (۶.۵ درصد آراء)، «محمد عبو»، «المنصف المرزوقی» و «حمادی الجبالی» نخست‌وزیر سابق تونس.

بنابر این گزارش، شانس سعید برای راهیابی به کاخ قرطاج تقویت شده است به خصوص اینکه توافق خاصی بین احزاب تونس جهت حمایت از القروی که از حدود یک ماه پیش در زندان بسر می‌برد، وجود ندارد.

در همین رابطه حزب «نداء تونس» نیز اعلام کرد که اواخر هفته به منظور تعیین موضع و حمایت از نامزد خاص و یا اعلام بی‌طرفی در دور دوم انتخابات، تشکیل جلسه می‌دهد.

حزب «یوسف الشاهد» نخست‌وزیر تونس با نام «تحیا تونس» نیز به زودی کنفرانس برگزار و موضوع خود را اعلام خواهد کرد.

قرار است دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری تونس نهایتا تا ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) برگزار شود.

انتهای پیام/