سیاست خارجی » سیاسی
کد خبر : 832400
پنجشنبه - 28 شهریور 1398 - 19:06

احتمال تحریم‌ طرف‌های سنی متحد و مخالف حزب‌الله به وسیله آمریکا

وبگاهی لبنانی به نقل از یک مسؤول در جنبش‌های «امل و حزب‌الله» اعلام کرد، آمریکا در صدد تحریم‌های بیشتر علیه لبنان است و این بار ممکن است شخصیت‌های سنی متحد و مخالف حزب‌الله هم شامل این تحریم‌ها شوند تا فتنه طایفه‌ای شعله‌ور شود.

احتمال تحریم‌ طرف‌های سنی متحد و مخالف حزب‌الله به وسیله آمریکا

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازفارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا اخیرا و در راستای تشدید تحریم‌ها علیه حزب‌الله موسسه مالی «جمال تراست» لبنان را به دلیل تسهیل آگاهانه فعالیت‌های بانکی حزب‌الله در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

در همین ارتباط وبگاه لبنانی «النشره» به نقل از منبعی که وی از اعضای بلندپایه جنبش‌های شیعی «امل و حزب‌الله» خواند، نقل کرد، آمریکا «جنگ فراگیر سیاسی، اقتصادی و امنیتی» علیه لبنان به راه انداخته و آنچه در راه است، بدتر است.

در ادامه این گزارش به نقل از منبع یاد شده آمده است: «دیوید شینکر» فرستاده آمریکا (در سفر اخیر خود به بیروت) مستقیما مسؤولان لبنانی را تهدید کرده و گفته لبنان دو گزینه بیشتر ندارد: یا ترسیم مرزهای دریایی و زمینی با دشمن اسرائیلی و محدود کردن تحرکات حزب‌الله در لبنان و سوریه؛ یا اینکه تحریم‌های آمریکا بیشتر و بیشتر خواهد شد  تا حالت کودتا (ناآرامی) علیه حزب‌الله در میان لبنانی‌ها شکل بگیرد.

این منبع ادامه داد «دولت آمریکا در صدد پیاده کردن سیاست تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی جدید علیه لبنان است»؛ این بدان معناست که واشنگتن دنبال تحمیل تحریم‌ها علیه شخصیت‌ها و نهادهای سنی متحد و مخالف حزب‌الله یا بی‌طرف نسبت به این جنبش است تا جو فتنه «سنی-شیعی» را مانند زمان ترور «رفیق الحریری» نخست‌وزیر پیشین لبنان در سال ۲۰۰۵ بار دیگر شعله‌ور کند.

در همین ارتباط، «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان امروز (پنجشنبه) از نقش داشتن برخی طرف‌ها در این کشور پیرامون تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله سخن گفت.

قاسم به روزنامه «الجمهوریه» گفت: «ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد برخی طرف‌های داخلی، بخشی از سیستم تشویق آمریکایی‌ها و تحریم‌های آنهاست، این طرف‌ها گزارش‌های دوره‌ای به آمریکایی‌ها می‌دهند و اقدامات مشخصی درباره چگونگی مقابله با حزب‌الله در لبنان به آنها ارائه می‌کنند» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/