به گزارش پایگاه خبری ربیع،در حال حاضر اکثر سازندگان گوشی‌های اندرویدی از سنسورهای تشخیص اثر انگشت ادغام شده با صفحه نمایش در پرچمداران خود استفاده می‌کنند. بنابراین یک ارتقا چشمگیر و محسوس در این بخش، می‌تواند به عامل کلیدی و ویژگی متمایزکننده برای پرچمدار بعدی سامسونگ تبدیل شود.

اخیراً گزارشات متعددی مبنی بر استفاده غول کره‌ای از نسل سوم سنسورهای Ultrasonic ساخت کوالکام به گوش می‌رسد. برخلاف سنسورهای رایج اپتیکال که تصویری ۲ بعدی از انگشت شما را به ثبت می‌رسانند، سنسورهای Ultrasonic ساخت کوالکام قادرند تصویری ۳ بعدی از انگشت شما ثبت کنند.

بسیاری از اسمارت فون‌های فعلی مجهز به سنسورهای اثر انگشت ادغام شده با صفحه‌نمایش نظیرVivo Nex و… از سنسورهای اپیتکال ساخت کمپانی Gudix کشور چین استفاده می‌کنند. البته سامسونگ نیز قرار است از همین سنسورها در گوشی‌های میان رده سری A خود استفاده کند. ولی سنسورهای پیشرفته Ultrasonic کوالکام مختص پرچمداران بعدی این شرکت خواهند بود.

گلکسی اس ۱۰ یکی از اولین دستگاه‌هایی خواهد بود که مجهز به نسل سوم سنسور Ultrasonicساخت کوالکام خواهد بودو این امر احتمالاً یکی از ویژگی‌های متمایز کننده پرچمدار سامسونگ نسبت به رقبا و یکی از دلایل کلیدی برای فروش بیشتر آن خواهد بود.

نسل اول سنسورهای کوالکام قادر بودند تا اثر انگشت را از زیر شیش‌هایی با زخامت ۳۰۰ میکرون تشخیص دهند. بنابراین امکان تشخیص اثر انگشت از زیر شیشه‌هایی با زخامت ۸۰۰ میکرون ارتقا نسبتاً چشمگیری برای نسل دوم سنسورهای Ultrasonic کوالکام است.

نسل سوم سنسورهای Ultrasonic کوالکام علاوه بر امکان تشخیص اثر انگشت، امکان تشخیص ضربان قلب و کارکردن در حالت خیس و یا مرطوب را دارا هستند. ویژگی‌های نسل جدید این سنسورها به سامسونگ امکان می‌دهد تا بدون کاهش کیفیت شیشه‌ استفاده شده در بخش جلویی گلکسی اس ۱۰، به استفاده از سنسور اثر انگشت ادغام شده با صفحه نمایش بپردازد.

انتظار می‌رود پرچمدار جدید سامسونگ به صورت رسمی در کنگره جهانی موبایل در سال آینده میلادی معرفی شود.