استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 417164
چهارشنبه - 14 شهریور 1397 - 21:57
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد

اجرای ۲۹۹ طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از اجرای ۲۹۹ طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد استان با مبلغ ۶ میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان تسهیلات در ۵ ماه اول سال ۹۷ خبر داد

اجرای ۲۹۹ طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس ،عباس اهرابی در نشست خبری ظهر امروز با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در روز جهانی قدس امسال میزان کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده برای مردم ستم دیده فلسطین رشد ۱۰ برابری داشت.

رشد ۷۵ درصدی فطریه امسال

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به مبحث فطریه افزود: در سال ۹۶ مبلغ یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان فطریه توسط مردم استان پرداخت شد و امسال نیز باوجود عدم افزایش فطریه، میزان ۲ میلیارد و ۸۷۸ میلیون تومان فطریه در استان جمع‌آوری شد که رشدی ۷۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشت.

وی همچنین افزایش میزان فطریه و کمک‌های مردم در روز قدس را نشان از اعتماد بالای مردم نسبت به کمیته امداد توصیف کرد و این اعتماد را بزرگ‌ترین سرمایه دانست که حرف اول را می‌زند.

رشد ۴۳ درصدی ارزش ریالی گوشت قربانی اهدایی در سال ۹۷

اهرابی همچنین ارزش ریالی گوشت اهدایی مردم به کمیته امداد در سال ۹۶ را ۲ میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: این میزان ارزش ریالی در عید قربان امسال به ۴ میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان رسید و شاهد رشد ۴۳ درصدی در این حوزه بودیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس و اول مهر گفت: در حال حاضر ۳۲ هزار و ۴۷۳ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.

۲۹۹ طرح اشتغال با تخصیص ۶ میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان تسهیلات در سال ۹۷ انجام‌شده است

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی اجرایی شدن ۲۹۹ طرح اشتغال مددجویان در ۵ ماه اول سال ۹۷ خبر داد و تصریح کرد: میزان ۶ میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان تسهیلات برای این ۲۹۹ طرح به مددجویان کمیته امداد پرداخت‌شده است.

اهرابی ادامه داد: در برنامه‌ریزی امسال کمیته امداد استان اگر روستایی را هم به‌طور کامل جذب کنیم بایستی ۱۳۲ میلیارد تومان وام پرداخت بشود که این مبلغ سال گذشته از هر دو محل کمیته امداد و بانک ۴۵ میلیارد تومان بود.

۱۶ هزار و ۲۱۸ مددجو از سال ۹۰ تاکنون خودکفا شدند

وی همچنین تعداد خودکفایان کمیته امداد استان از سال ۹۰ تاکنون را ۱۶ هزار و ۲۱۸ نفر اعلام کرد و بیان داشت: البته به این شکل نیست که بعد از پرداخت تسهیلات مددجو رها شود بلکه کمیته امداد تا ۵ سال مددجو را ساپورت می‌کند و در مواردی مددجو نتوانسته از عهده کار بربیاید و مشکل پیش‌آمده و او را مجدد به چرخه حمایت برگرداندیم.

جشن عاطفه‌ها در ۸۲ پایگاه ثابت و متغیر در ۱۵ شهریور برگزار می‌شود

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالیدر ادامه به جشن عاطفه‌ها اشاره داشت و اظهار کرد: ۸۲ پایگاه ثابت و متغیر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌های امسال در نظر گرفته‌شده است و پیش‌بینی می‌کنیم امسال مبلغی حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شود، سال گذشته مبلغ جمع‌آوری‌شده حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود.

اهرابی افزود: جشن عاطفه امسال نیز به‌صورت متمرکز در ۱۵ شهریورماه هم‌زمان با کل کشور برگزار می‌شود و همچنین ۱۶ شهریورماه در مصلاهای نماز جمعه طبق روال گذشته و ۱۱ مهر نیز در مدارس جشن عاطفه‌ها برپا خواهد بود.

وی تعداد دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد استان را ۵۲۰۰ دانش‌آموز اعلام کرد و افزود: همچنین حدود ۱۳۰۰ دانشجو تحت حمایت داریم و عهد بستیم کمک‌های جمع‌آوری‌شده پیش از آغاز سال تحصیلی به دست خانواده‌ها برسد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه کمک‌های جمع‌آوری‌شده در هر مدرسه برای همان مدرسه است گفت: کمک‌های جمع‌آوری‌شده در مدارس برخوردار نیز با هماهنگی آموزش‌وپرورش بین دانش آموزان مناطق غیر برخوردار و حاشیه توزیع می‌شود.

اهرابی میزان کمک به دانش آموزان از بودجه داخلی خود کمیته امداد را ماهیانه ۱۲۰ هزار تومان اعلام کرد و بیان داشت: در جشن عاطفه‌های امسال میزان کمک کمیته امداد از بودجه داخلی خود ۶۵۰ میلیون تومان است که این سوای کمک‌های مردمی خواهد بود.

اهدای کمک‌های نقدی به خانواده‌های نیازمند قدرت انتخاب می‌دهد

وی همچنین در پایان گفت: از مردم عزیز خواهشمندیم اگر میسر است به‌صورت نقدی کمک‌های خود را داشته باشند تا ما بتوانیم مبالغ را به خانواده‌ها اهدا کنیم و دانش‌آموز در خرید وسایل موردنیازش اختیار داشته باشد و ترجیحاً اجناس نو برای کمک اهدا کنند.

انتهای پیام/