سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 594476
دوشنبه - 10 دی 1397 - 16:18
شبنم قلی‌خانی خبر داد:

اجرای نمایش «شایعه بی‌اساس» توسط بازیگران متغیر

شبنم قلی‌خانی کارگردان نمایش جدید «شایعه بی‌اساس» گفت: این نمایش را ۲۵ بازیگر جوان از هنرجویان خودم بازی می‌کنند و در شب‌های مختلف به صورت متغیر روی صحنه می‌روند.

اجرای نمایش «شایعه بی‌اساس» توسط بازیگران متغیر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، شبنم قلی‌خانی کارگردان نمایش جدید «شایعه بی‌اساس» به نویسندگی شهرام زرگر که دو شب است در خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود، درباره پیشینه تئاتری خود به خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس گفت: من رشته اصلی و تخصصی‌ دانشگاهی‌ام کارشناس ارشد کارگردانی تئاتر است. دهه ۸۰ هم سه کار تئاتر را کارگردانی کردم، بهترین آنها هم یک کار آوانگارد بود که با استاد راهنمایم ناظرزاده کرمانی کار کردم.

وی با اشاره به شب‌ اول اجرای «شایعه بی اساس» بچه‌ها مسلط و خوب بودند و همین خود من را منقلب کرد، افزود: نمایشنامه هم از آثار چخوف و داستان‌های کوتاه او است که توسط شهرام زرگر همه در یک کتاب جمع آوری شده و ایرج پزشکی راد هم آن را در قالب چند چرک‌نویس چروکیده نوشته و و اسم کار را «شایعه بی اساس» گذاشتیم.

قلی‌خانی با بیان اینکه به تازگی مجدد علاقه‌مند به کار کارگردانی شده است، گفت: به همین دلیل هم این کار را با هنرجویان خودم که از ابتدا با آنها کار کردم، انجام دادم. این هنرجویان در همه سال‌ها پیشرفت خوبی داشتند؛ شبانه روز کار کردند و پیشرفت زیادی داشتند. در این سه ماه آخر هم هر شب تمرین داشتیم و بچه‌ها با انگیزه ،‌ جوان و پر انرژی کار کردند.

وی با اشاره به ۲۵ بازیگر روی صحنه این نمایش، گفت: بازیگران تعدادشان زیاد است البته در بعضی اپیزودها در شب‌ها بچه‌ها تغییر می‌کنند، مثلا یک شب در میان برخی از بازیگران حضور دارند تا از همه بازیگران استفاده کنیم.

قلی‌خانی در پاسخ به این سؤال که نگران گیشه نمایش نبوده است، گفت: وجود سلبریتی می‌تواند فروش را تضمین کند اما من می‌خواستم بچه‌ها خودشان تلاش کنند و از هیچ چهره ای در کنارشان استفاده نکردم تا خودشان تجربه کنند و به صحنه بروند.

وی درباره وضعیت فعلی تئاتر نیز گفت: تئاتر بعضی مواقع خوب و برخی مواقع هم بد است خیلی مسائل دست به دست هم می‌دهد تا یک کار عالی از آب در بیاید یا اینکه یک کاری نفروشد، خیلی قابل پیش بینی نیست حقیقتا خیلی کارها با وجود تبلیغات و متن خوب و سلبریتی هم تماشاگر ندارد به چیزهای دیگری هم چون زمان و سالن و … نیز بستگی دارد.

در این اثر نمایشی، ابراهیم انتخابی نیکو، سعید آجرلو، شهاب کلانتری، محدثه تقی‌زاده، محمد حاجی محمدی، محمد بختیاری، مسعود بیات، الهه جامی، مبینا عسگری، مهدی رحیمی، ماکان سیگارچی، محمدرضا نیکزاد، فاطمه حسینی، فاطمه شریعتی، فاطمه گرمابدری، مژگان حسن پور، فاطمه گنجی، احسان سلمانی، برهان جان نثاری، محمد غریبی جز، زهرا مهربان شاد، سعید ره‌نورد، مهدی افشاری و گلناز شیرانی به ایفای نقش خواهند پرداخت.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: گاهی وقتا یه شایعه سرنوشت آدما رو تغییر می‌ده گاهی وقتا هم تقدیر سرنوشت ما رو می‌سازه! «شایعه بی اساس» هر شب ساعت ۱۷ در خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود.

انتهای پیام/