استانها » تولیدی » خبر پوششی » صدیقه عباسی نیک » مازندران
کد خبر : 592512
یکشنبه - 9 دی 1397 - 13:43
سرپرست سازمان حمل و نقل بار ومسافر شهرداری ساری مطرح کرد:

اجرای مرحله دوم طرح سامانه سپند سرویس های مدارس

حمید رضا فضل الله نژاد ساماندهی سرویس مدارس را از اولویت های سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری عنوان کرد و گفت: طبق دستورالعمل اخیر اتحادیه تاکسیرانی های کشور ، شهر ساری در زمره ۲۵ شهر دارای قابلیت اجرای مرحله دوم طرح استفاده و نصب نرم افزار موبایلی سرویس مدارس ((سامانه سپند ))قرار گرفته است.

اجرای مرحله دوم طرح سامانه سپند سرویس های مدارس

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حمید رضا فضل الله نژاد ساماندهی سرویس مدارس را از اولویت های سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری عنوان کرد و گفت: طبق دستورالعمل اخیر اتحادیه تاکسیرانی های کشور ، شهر ساری در زمره ۲۵ شهر دارای قابلیت اجرای مرحله دوم طرح استفاده و نصب نرم افزار موبایلی سرویس مدارس ((سامانه سپند ))قرار گرفته است.

حمیدرضا فضل الله نژاد سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری مرکز استان ، ویرایش آیین نامه مدیریت سرویس مدارس و صدور دستورالعمل آن از سوی وزارت خانه های کشور و آموزش و پرورش در سال ۹۷ را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: مدیریت تشکیل و ساماندهی سرویس مدارس به شهرداری ها سپرده شده است و در این راستا سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری به عنوان نماینده مدیریت شهری ، مجری این پروژه خواهد بود.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری و دبیر کارگروه ماده ۱۸ با موضوع مدیریت سرویس مدارس افزود:از ابتدای سال ۱۳۹۷ کارگروه سرویس مدارس با تشکیل جلسات منظم و با حضور نمایندگانی از آموزش و پرورش و سایر ادارات مربوطه نسبت به برنامه ریزی این سرویس ها اقدام کرده است.

وی ادامه داد: با پیگیری انجام شده از سوی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری و نیز اقدامات عملی اتحادیه تاکسیرانی های کشور برای نخستین بار در کشور مدیریت الکترونیکی سرویس مدارس “سامانه سپند” شامل ثبت نام و نظارت بر عملکرد رانندگان ایجاد گردیده که توسط سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری در حال اجراست.

فضل الله نژاد با اشاره به دستورالعمل اخیر اتحادیه تاکسیرانی های کشور ، ساری را در زمره ۲۵ شهر دارای قابلیت اجرای مرحله دوم طرح استفاده و نصب نرم افزار موبایلی سرویس مدارس عنوان کرد و گفت: در راستای کاهش نگرانی ها و رصد و کنترل والدین بر نحوه تردد سرویس های مدارس این نرم افزار تهیه و در اختیار خانواده ها قرار خواهد گرفت.

این مسئول تاکید کرد: بدون تایید سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری و ثبت نرم افزاری، مدیران مدارس اجازه نخواهند داشت تا با افراد حقیقی و غیر مجاز برای حمل و نقل دانش‌ آموزان قرارداد منعقد کنند.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ضمن اشاره به نحوه رسیدگی به تخلفات مرتبط در این زمینه افزود: این امر نیز بر عهده تیم میدانی کارگروه و در ادامه کمیسیون انضباطی سازمان حمل و نقل بار و مسافر خواهد بود و در این راستا فلوچارت های مرتبط برای نظارت جدی بر عملکرد خودروها و شرکت ها تدوین شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه هر مدرسه و واحد آموزشی چنانچه رضایتی از نحوه خدمات رسانی شرکت یا راننده سرویس نداشته باشد، در هر مرحله می‌تواند قرارداد را فسخ کند ادامه داد: در همین راستا کنترل مداوم سرویس های مدارس فاقد مجوز توسط تیم های بازرسی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری و پلیس راهور روزانه انجام شده تا فرآیند اخذ مجوزهای لازم توسط راننده اجرا شود.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری در پایان خاطر نشان کرد: با تعامل و همکاری این سازمان با اعضای کارگروه و به ویژه آموزش و پرورش، پلیس راهور و انجمن اولیا دانش اموزی کیفیت خدمات رسانی سرویس های مدارس و ایجاد فرآیندهای الکترونیکی در این زمینه ارتقاء خواهد یافت.