استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 1003229
شنبه - 1 خرداد 1400 - 13:37

اجرای علائم ترافیکی ۶ تقاطع شهر قم بر اساس آلبوم‌های مصوب

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: تمامی طرح‌ها و پروژه‌های انجام و نصب علائم افقی و عمودی ترافیکی شهر قم بر اساس آلبوم‌های مصوب انجام می‌شود.

اجرای علائم ترافیکی ۶ تقاطع شهر قم بر اساس آلبوم‌های مصوب

به گزارش پایگاه خبری ربیع، قاسم طالبی با اشاره به در دست اقدام بودن اجرای علائم ترافیکی در شش تقاطع سطح شهر اظهار داشت: برخی از تقاطع‌ها و چهارراه‌های درون‌شهری دارای طرح‌های اصلاح هندسی هستند و طرح‌های ترافیکی در این محل‌ها جهت استاندارد و ایمن‌سازی تقاطع‌ها و بر اساس آلبوم و نقشه‌های مصوب صورت خواهد گرفت.
به گفته وی این طرح در راستای مطالعه و ساماندهی تقاطع‌های شهر قم شامل طرح‌های خط‌کشی، جانمایی تابلوها و تجهیزات ترافیکی و جانمایی چراغ‌های راهنمایی انجام‌گرفته و پس از اتمام طرح‌های اصلاح هندسی، اجرایی خواهند شد.
سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ابراز کرد: در این طرح جزئیات خطوط طولی و خطوط عابر پیاده، تابلوهای انتظامی، نوشتار ترافیکی، خط‌کشی اتوبوس، جزئیات فلش‌های هدایت مسیر و سایر نیازهای ترافیکی تقاطع‌ها احصا و در طرح گنجانده‌شده است.
طالبی افزایش و بهبود ایمنی تردد شهروندان و خودروها را با توجه به افزایش حجم ترددهای شهری و توسعه محلات، هدف اصلی اجرای طرح‌های ساماندهی تقاطع‌ها دانست و ادامه داد: برخی از تقاطع‌ها و چهارراه‌های درون‌شهری کاربری سابق را ندارند و برخی از آن‌ها از یک تقاطع محله‌ای به محل تلاقی چند شریان شهری تبدیل‌شده‌اند و اجرای طرح‌های مشابه جهت افزایش ایمنی در شهر ضروری است.