استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 521892
سه شنبه - 22 آبان 1397 - 16:15
سرپرست هلال‌احمر بجنورد مطرح کرد

اجرای طرح حرکت جوانانه در دانشگاه‌های بجنورد

سرپرست جمعیت هلال‌احمر بجنورد از اجرای طرح حرکت جوانانه در دانشگاه‌های بجنورد خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در هر دانشگاهی در بجنورد حدود ۲۵۰ نفر درگیر این طرح شوند و آموزش ببینند.

اجرای طرح حرکت جوانانه در دانشگاه‌های بجنورد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، ابراهیم پرفند اظهار کرد: طبق فرمایشات رهبری در خصوص به‌کارگیری جوانان، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایده طرحی را به نام طرح حرکت جوانانه پیشنهاد داد که دارای ۱۲ گام می‌باشد.

وی در ادامه از هم‌اندیشی و گفتمان دینی، اردوی جهادی، مسابقات آموزشی فرهنگی، کمیته ارزش‌های دینی، الگوپذیری، پویش صلح و دوستی، فعالیت‌های بشردوستی، سبک زندگی اسلامی، خودباوری و اعتمادبه‌نفس، گروه‌های تسکین و آلام بشری، پژوهش محوری و علم و فناوری و اخلاق شهروندی به‌عنوان ۱۲ گام طرح حرکت جوانانه نام برد.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر بجنورد همچنین تصریح کرد: معاونت جوانان با توجه به این ۱۲ گام، به هر شهرستان استان یک موضوع را محول کرد که موضوعات اعم از جوانان و ارزش‌های دینی، جوانان و مداخلات اجتماع‌محور، جوانان و مسئولیت اجتماعی، جوانان و صلح و کرامت انسانی، جوانان و بشردوستی و هویت ملی، جوانان و سلامت و جوانان و خلاقیت و نوآوری هستند.

پرفند بابیان اینکه موضوع جوانان و مداخلات اجتماع‌محور به شهرستان بجنورد رسید بیان داشت: طی جلساتی به این نتیجه رسیدیم که هر کانون دانشجویی را موظف کنیم که یکی از این ۱۲ بخش را انجام بدهد و در حال حاضر طرح‌ها آماده اجراشدن است و در هفته آینده شروع به کار می‌شود.

وی ادامه داد: کار به این شکل است که در هرکدام از بخش‌ها، چندین نفر از دبیرهای کانون‌های دانشجویی را دعوت می‌کنیم و آموزش می‌دهیم و این افراد آموزش‌دیده در هلال‌احمر، در جامعه و دانشگاه‌ها به ارائه آموزش‌ها می‌پردازند و درواقع با استفاده از ظرفیت جوانان هلال‌احمر، برنامه موردنظر مثلاً پیشگیری از اعتیاد را در دانشگاه‌ها برگزار می‌کنیم و دو هفته پیش نیز کارگاه پیشگیری از اعتیاد با حضور حدود ۱۵۰ نفر در دانشگاه دولتی بجنورد برگزار شد.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر بجنورد موضوع بعدی را پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: این کارگاه قرار است در آینده نزدیک در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار شود و در دانشگاه علوم پزشکی قرار است غربالگری سلامت و در خوابگاه‌های دانشجویی نیز کارگاه راه‌های مقابله با حوادثی همچون زلزله برگزار شود که اصول پناه گیری و تخلیه اضطراری خواهد بود و جوانان آموزش‌دیده به آموزش سایر افراد می‌پردازند.

پرفند تصریح کرد: این طرح ایده مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مطرح‌شده و فعلاً در سطح استان برگزار می‌شود و اگر موفقیت چشم‌گیری داشته باشد به کشور نیز پیشنهاد خواهد شد.

وی استقبال از این طرح را تاکنون بسیار خوب دانست و بیان داشت: به نظر می‌رسد در هر دانشگاهی در شهرستان بجنورد حدود ۲۵۰ نفر درگیر این طرح شوند و آموزش ببینند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر بجنورد همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از خطرات زلزله، هفته آینده در خوابگاه‌های دانشگاه دولتی خبر داد.

انتهای پیام/ ۷۱۰۱۳