استانها » البرز
کد خبر : 673015
سه شنبه - 28 اسفند 1397 - 20:21
دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز خبر داد

اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر با تشکیل گشت های تلفیقی در البرز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز گفت: طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر و تشکیل گشت‌های تلفیقی با حضور نمایندگان دستگاه‌ها باهدف پیشگیری از جرایم در باغ تالارها و رستوران‌ها در البرز اجرای می شود.

اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر با تشکیل گشت های تلفیقی در البرز

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: طی ایام نوروز تمهیدات مفیدی برای پیشگیری از جرایم اندیشیده شده که ازجمله می‌توان به برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری معتادین متجاهر و تشکیل گشت‌های تلفیقی با حضور نمایندگان دستگاه‌ها باهدف پیشگیری از جرایم در باغ تالارها و رستوران‌ها اشاره کرد.

به گفته شاکرمی، مدیریت پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی یکی از مأموریت‌های اصلی قوه قضائیه است که در سال‌های اخیر با رویکرد جدید و مؤثر؛ برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و ابلاغ می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز افزود: حضور معاونان دادستان در اکثر کارگروه‌های تخصصی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان امری اثرگذار است.

وی افزود: بر اساس آمار منتشرشده از مراجع ذی‌صلاح و برنامه‌ریزی انجام‌شده، ضرورت تشکیل جلسات برای هم‌فکری و هم‌افزایی و جلب مشارکت دستگاه‌ها احصاء و پس‌ازآن با حضور نمایندگان دستگاه‌ها با بحث و گفتگو، مصوبات تدوین و ابلاغ می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز اضافه کرد: مصوبات کارگروه‌های پیشگیری از جرایم، گامی مؤثر در پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع جرایم است.

شاکرمی در بخش دیگری تأکید کرد: در ایام نوروز تمهیدات مفیدی برای پیشگیری از جرایم اندیشیده شده که ازجمله می‌توان به برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری معتادین متجاهر و تشکیل گشت‌های تلفیقی با حضور نمایندگان دستگاه‌ها باهدف پیشگیری از جرایم در باغ تالارها و رستوران‌ها اشاره کرد.

وی همچنین، تسریع در اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای، سیاست‌گذاری برای پیشگیری از قاچاق کالا و مایحتاج اساسی مردم ازجمله گوشت در استان را ازجمله برنامه‌های در دستور کار دانست.

دادستان عمومی و انقلاب استان البرز گفت: مقررشده است از فعالیت باغ تالارها بدون مجوز با حضور نمایندگان اصناف جلوگیری شود؛ بر این اساس از دستگاه‌های اجرایی انتظار می رود تا به وظایف و تکالیف قانونی خود در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم اقدام کنند.

انتهای پیام/د/۱۱۰۱/س/۱