به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: طی ایام نوروز تمهیدات مفیدی برای پیشگیری از جرایم اندیشیده شده که ازجمله می‌توان به برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری معتادین متجاهر و تشکیل گشت‌های تلفیقی با حضور نمایندگان دستگاه‌ها باهدف پیشگیری از جرایم در باغ تالارها و رستوران‌ها اشاره کرد.

به گفته شاکرمی، مدیریت پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی یکی از مأموریت‌های اصلی قوه قضائیه است که در سال‌های اخیر با رویکرد جدید و مؤثر؛ برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و ابلاغ می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز افزود: حضور معاونان دادستان در اکثر کارگروه‌های تخصصی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان امری اثرگذار است.

وی افزود: بر اساس آمار منتشرشده از مراجع ذی‌صلاح و برنامه‌ریزی انجام‌شده، ضرورت تشکیل جلسات برای هم‌فکری و هم‌افزایی و جلب مشارکت دستگاه‌ها احصاء و پس‌ازآن با حضور نمایندگان دستگاه‌ها با بحث و گفتگو، مصوبات تدوین و ابلاغ می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز اضافه کرد: مصوبات کارگروه‌های پیشگیری از جرایم، گامی مؤثر در پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع جرایم است.

شاکرمی در بخش دیگری تأکید کرد: در ایام نوروز تمهیدات مفیدی برای پیشگیری از جرایم اندیشیده شده که ازجمله می‌توان به برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری معتادین متجاهر و تشکیل گشت‌های تلفیقی با حضور نمایندگان دستگاه‌ها باهدف پیشگیری از جرایم در باغ تالارها و رستوران‌ها اشاره کرد.

وی همچنین، تسریع در اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای، سیاست‌گذاری برای پیشگیری از قاچاق کالا و مایحتاج اساسی مردم ازجمله گوشت در استان را ازجمله برنامه‌های در دستور کار دانست.

دادستان عمومی و انقلاب استان البرز گفت: مقررشده است از فعالیت باغ تالارها بدون مجوز با حضور نمایندگان اصناف جلوگیری شود؛ بر این اساس از دستگاه‌های اجرایی انتظار می رود تا به وظایف و تکالیف قانونی خود در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم اقدام کنند.

انتهای پیام/د/۱۱۰۱/س/۱