استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 907101
شنبه - 30 آذر 1398 - 16:01
برای نخستین بار درقم کلیدخورد :

اجرای طرح بهسازی و روکش آسفالت لایه نازک درسطح محورهای استان قم

رییس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم عنوان کرد : با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال ، طرح بهسازی وروکش آسفالت ( روش لایه نازک ) در۲۴ کیلومتر از محورهای جاده ای استان قم اجرایی شد

اجرای طرح بهسازی و روکش آسفالت لایه نازک درسطح محورهای استان قم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به منظور افزایش ضریب ایمنی و تسهیل ترافیک سفرهای برونشهری ، طرح اجرای روکش آسفالت به روش لایه نازک ، در۲۴ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان قم عملیاتی گردید .
رییس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درتوضیح خبر فوق افزود : روش اجرایی این طرح ( آسفالت لایه نازک ) که از مخلوط آسفالت کارخانه ای اصلاح شده پلیمری با دانه بندی میان تهی (Gap Grad ) می باشد برای نخستین باراست که درسطح محورهای جاده ای استان عملیاتی می شود .
محمدرضا زیدآبادی طول این پروژه را افزون بر ۲۴ کیلومتر دانست و اضافه کرد : این طرح دردومحور کمربندی قم – اراک (به طول ۹ کیلومتر) و محور قم – سلفچگان( به طول ۱۵کیلومتر) اجرا می گردد .
وی اعتبار این پروژه را افزون بر ۴۰ میلیارد ریال دانست ودرخصوص بازه زمانی آن نیز عنوان کرد : مدت قرارداد اجرایی این طرح یکساله می باشد اما با عنایت به پی گیری های مجدانه مسئولین و مجریان امر ان شاا… در هفته راهداری و حمل و نقل ، شاهد تکمیل ۱۵کیلومتر محور سلفچگان –قم از این طرح ارزشمند باشیم .
وی زمان آغاز عملیات اجرایی طرح روکش آسفالت به روش لایه نازک در محور کمربندی قم – اراک را نیز پس از تکمیل ۱۵ کیلومتر سلفچگان به قم و منوط به مساعد بودن شرایط جوی دانست وعنوان کرد: درطرح بهسازی و روکش آسفالت به روش لایه نازک ، ضخامت آسفالت سطح ۵/۲ سانتی متر می باشد درحالی که در روش معمول ، حداقل ضخامت لایه رویه آسفالت ۴ سانتی متر است ، وی ادامه داد : بمنظور حمایت از تولیدات داخلی جهت بهبود و ارتقا مقاومت آسفالت لایه نازک ، از مواد پلیمری تیس ۱۴۱۰ (ساخت ایران) استفاده میشود.
وی از مزایای اجرای روکش آسفالت به روش لایه نازک در مقایسه با سایر گزینه ها به این موارد اشاره کرد :
بهبود مقاومت لغزندگی در زمان بارندگی ،
کاهش انعکاس نور و تمایز بهتر با خط کشی مسیر ،
اجرای سریع و کاهش انسداد ترافیک در زمان اجرا ،
پاشش کمتر آب های سطحی و دید بهتر رانندگان در زمان بارندگی ،
عمر خستگی زیاد و مقاومت در برابر ترک های پوست سوسماری ،

رییس اداره نگهداری راههای استان قم ادرخصوص دیگر ویژگی های اجرای این طرح اظهار داشت : همچنین استفاده از این فن آوری با توجه به ضخامت کم و درنتیجه مصرف کمتر مصالح بار مرده وارده بر ابنیه جاده ای را به میزان چشمگیری کاهش می دهد .
محمدرضا زیدآبادی درخاتمه برضرورت نگهداری راه و ابنیه جاده ای با استفاده از روشهای نوین تاکید کرد و بیان داشت : راهها و ابنیه فنی آنها ، سرمایه های ملی هرکشوربوده ونقشی اساسی درمبادلات اقتصادی ، فرهنگی و … دارند و وظیفه توسعه و صیانت از آنها بخصوص دراستانی که راههای آن کریدور ارتباطی ۱۷ استان با مرکز کشور است ، امری همگانی بوده که باید مجدانه نسبت به پی گیری آن ساعی باشیم .