اصفهان » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1023846
یکشنبه - 20 آذر 1401 - 16:13
شهردار اصفهان خبرداد:

اجرای طرح بازآفرینی در ۳۰ محله شهر اصفهان/پروژه مترو و قطار شهری برروی ریل اوراق مشارکت

شهردار اصفهان با اشاره به استفاده شهرداری اصفهان از منابع دولتی عنوان کرد: در پروژه مترو و قطار شهری بیشتر از اوراق مشارکت استفاده می‌شود که بازپرداخت آن به صورت ۵۰ درصدی با شهرداری و دولت است و از این طریق دولت در برخی قسمت‌ها به ما کمک می‌کند.

اجرای طرح بازآفرینی در ۳۰ محله شهر اصفهان/پروژه مترو و قطار شهری برروی ریل اوراق مشارکت

زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، شهردار اصفهان  با اشاره به استفاده شهرداری اصفهان از منابع دولتی عنوان کرد: در پروژه مترو و قطار شهری بیشتر از اوراق مشارکت استفاده می‌شود که بازپرداخت آن به صورت ۵۰ درصدی با شهرداری و دولت است و از این طریق دولت در برخی قسمت‌ها به ما کمک می‌کند.

علی قاسم‌زاده، با اشاره به اینکه دولت جدید در خرید اتوبوس با نسبت‌های ۸۰ به ۲۰ و ۷۰ به ۳۰ کمک‌های خوبی به شهرداری کرده است افزود: به سمت توسعه حمل‌ونقل عمومی رفته  و تعداد اتوبوس‌ها را افزایش داده‌ایم؛ همچنین از دانش روز و فناوری‌های نوین همچون سامانه‌های مدیریت سفر و “اصرو” برای استفاده شهروندان کمک گرفته‌ایم. توسعه ناوگان اتوبوسرانی در دسترس‌ترین پروژه است که طی آن این ناوگان از حدود ۵۵۰ به حدود هزار عدد رسیده است.

قاسم‌زاده گفت: خط دو قطار شهری و طرح رینگ چهارم نیز در دستور کار قرار دارد و درکنار هم قرار گرفتن این پروژه‌ها به حمل‌ونقل سریع‌تر و آسوده‌تر شهروندان کمک می‌کند.

شهردار اصفهان، در ارتباط با میزان اجرای بازآفرینی در شهر اصفهان عنوان کرد: بازآفرینی در اصفهان آغاز شده و دو طرح از مناطق ۷ و ۹ در محلات شاهد و سودان آماده شده و برای اخذ مجوز به کمیسیون ماده پنج رفته است؛ تشریفات قانونی از جمله شناسایی پهنه و طراحی شهری و شهرسازی این دو طرح طی شده است.

وی افزود:  امسال ۳۰ محله در شهر اصفهان مثل حصه و قائمیه در دستور کار قرار گرفته و برای ارتقا کیفیت زندگی آنها برنامه‌ریزی می‌شود تا ظاهر شهری پیدا کنند.

قاسم زاده، با بیان اینکه اجرای این طرح در محله حصه با پیشرفت خوبی همراه بوده است، گفت: ما با تکریم و احترام مردم این کار را شروع کردیم چراکه تا مردم خود را پیدا نکنند کاری نمی‌توان انجام داد؛ پارک بزرگ شهری با مدلی جدید به عنوان پردیس خانواده در آن محله احداث شده و در دهه فجر افتتاح می‌شود، همچنین زیباسازی بدنه محله با هویت‌بخشی به هنر کاشی معرق انجام شده است.

زهرا نصیری