استانها » خبر پوششی » خراسان رضوی
کد خبر : 971372
سه شنبه - 18 شهریور 1399 - 12:46

اجرای طرح آموزشی مادر مربی از مهرماه ۹۹

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید دوره های جدید آموزشی مادر مربی در برخی مدارس مشهد اجرا می شود .

اجرای طرح آموزشی مادر مربی از مهرماه ۹۹

به گزارش پایگاه خبری ربیع، این طرح با هدف حفظ سلامت کودکان ، دوره های آموزشی ( هر مادر یک مربی در خانه ) از ابتدای مهرماه آغاز می گردد و در سال تحصیلی جدید مادران مربی کودکان خود در خانه می شوند .
به گفته مهدی فرهادیان مسئول موسسه فرهنگی و آموزشی و پژوهشی مفتاح قائم مهمترین دلایل موفقیت این طرح به دیل افزایش سطح سواد مادران و ضریب هوشی کودکان است .
مادران پس ازگذراندان دورهای آموزشی گواهی مربی پیش دبستانی از طریق کارشناسان پشتیبان دریافت می کننند و این اموزش ها به صورت غیر حضوری و مجازی از طریق ارائه فایل های ویدوئی و کانال های تلگرامی صورت می گیرد .
وی با اشاره به اینکه شرایط فعلی در سال جدید تحصیلی غیر قابل پیش بینی است و از این رو ما نمی توانیم برای همه روزها یک نسخه واحدی بپیچیم ، گاهی لازم است حضوری باشد یا غیر حضوری ، گاهی مجازی یا غیر مجازی ، گاهی مجازی غیر حضوری یا بر عکس حضوری د هر صورت پیش بینی لارم گافی در این باره انجام شده است .
وی اضافه داشت این طرح یک مدل آموزشی با چندین پیش فرض است که هدف ازاجرای آن بازگشت آموزش همچون سالهای دوربه خانه است و با توجه به اینکه انتقال این اطلاعات به مادران به صورت رایگان انجام می شود مادران می توانند نقش مربی گری را نیز همچون نقش مادری به خوبی ایفا کنند و وقت کافی و انگیزه لازم برای آموزش کودکان خود موجبات یادگیری و مربیگری و مهارت آموزی خانواده ها می شود که درصورت ادامه در سال های آینه نیز برخی چالش های نظام آموزشی را برطرف می کند .
دکتر حمید رضا یوسفی از اجرا کنندگان این طرح در مدارس مفتاح و مدرس دانشگاه نیز افزود: انعطاف پذیری مادران در انتقال این مرحله زندگی روزمره را با اموزش امیخته می کند و در چالش های پیش رو در ارتباط با کودک مادر به عنوان تحصیل گر شرایط را فراهم می کند ، هزینه ها کاهش و خانواده در اینده حق انتخاب نظام آموزشی کار آمد خواهد داشت ، وی مهمترین دلیل اجرای طرح های آموزشی غیر حضوری را پیشگیری از حمل و نقل دانش اموزان برای رسیدن به مدرسه است که به یک پنج کاهش می یابد و با توجه به شرایط خاص این روزها بدون شک سبک زندگی نیز بایستی تغییر یابد و هر مادر یک مربی در خانه باشد و خانواده ها می توانند از طریق مراجعه به سایت www.meftah-pi.ir مراجعه نمایند و اطلاعات تکمیلی را نیز دریافت کنند .