البرز
کد خبر : 463034
جمعه - 13 مهر 1397 - 19:08
مدیرکل بنیاد مسکن روستایی استان البرز مطرح کرد

اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در استان البرز

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی البرز گفت: طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در ۹۸ روستای استان البرز با دو هزار ۸۲۴ واحد مسکونی نمونه استانی صورت می‌پذیرد.

اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در استان البرز

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، علی رحیمی‌زاده امروز با بیان اینکه بنیادمسکن انقلاب اسلامی متولی بهسازی مسکن روستایی می‌باشد و جهت برنامه‌ریزی نیازمند داشتن آمار و اطلاعات دقیق و بهنگام از وضعیت کمی و کیفی مسکن در روستاهای کشور است، گفت: در تحقق این امر اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی هر پنج سال یکبار توسط بنیادمسکن با همکاری مرکز آمار ایران برگزار می‌گردد.
وی افزود: چهارمین دوره طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی همزمان با سراسر کشور در سطح روستاهای البرز نیز اجرا می‌شود و گامی مهم در جهت اجرای طرح‌های عمرانی و نیز ساماندهی و بهسازی مساکن روستایی می‌باشد.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب بیان کرد: از اهداف این طرح بررسی امکانات عمومی، ویژگی‌های سکونتی و بهداشتی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات معیشت روستائیان جهت برنامه‌ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه و عمران مناطق روستایی است.
رحیمی‌زاده به نقش بسیار پر اهمیت روستانشینان عزیز اشاره کرد و یادآور شد: در اجرای این طرح مردم ساکن روستاها در مشارکت و همکاری و ارائه اطلاعات دقیق به مسئولین آمارگیری نقش مهم و اساسی دارند.
وی با بیان اینکه این دوره از طرح آمارگیری ویژگی‌های مسکن روستایی، در ۶ شهرستان استان البرز بررسی می‌شوند و شامل ۳۳ روستا در شهرستان‌های کرج، اشتهارد و فردیس بوده و ۲۶ روستا در شهرستان ساوجبلاغ و ۲۳ روستا در شهرستان طالقان و ۱۶ روستا در شهرستان نظرآباد است.
انتهای پیام/۳۳۹۳