در راستای رونمایی از طرح ملی "قبض سبز که با حضور وزیر نیرو صورت گرفت؛

اجرای حذف قبوض کاغذی در سراسر کشور

ا حضور وزیر نیرو، در ۱۹ خرداد ماه طرح ملی قبض سبز رونمایی و فرایند حذف قبوض کاغذی در سراسر کشور به صورت رسمی آغاز شد.

اجرای حذف قبوض کاغذی در سراسر کشور

به گزارش پایگاه خبری ربیع، با حضور وزیر نیرو، در ۱۹ خرداد ماه طرح ملی قبض سبز رونمایی و فرایند حذف قبوض کاغذی در سراسر کشور به صورت رسمی آغاز شد.

‌ وزیر نیرو در نشست مدیریت مصرف که با حضور جمعی از مدیران صنعت برق در توانیر برگزار شد،‌ از طرح ملی قبض سبز رونمایی کرد.

رضا اردکانیان” در مراسم رونمایی از طرح ملی قبض سبز نوشت: “سبز،‌ یعنی رویش،‌ یعنی صلح و یعنی زندگی و توسعه پایدار. امیدواریم همکاران صنعت برق در این برنامه و سایر توصیه ها و تاکیدات رئیس جمهور محترم سربلند باشند.”

گفتنی است ،طرح ملی قبض سبز در راستای تحول دیجیتال در خدمات مشترکین اجرایی شده است.ارتقای سطح خدمات و رفاه مشترکین،‌ بهره‌مندی از فناوری های نو،‌ صرفه جویی اقتصادی،‌ توسعه دولت الکترونیک،‌ ارتباط دوسویه با مشترکین،‌ ارائه خدمات غیرحضوری،‌ نظارت موثر،‌ مدیریت کارآمد و حفظ محیط زیست از اهداف این طرح به شمار می‌رود.

خداحافظی با قبوض کاغذی برق با استفاده از بسترهای الکترونیکی

در راستای دستور مقام عالی وزارت مبنی بر حذف قبوض کاغذی ، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان درخصوص عدم چاپ قبوض کاغذی برق و دریافت الکترونیکی صورتحساب سبز گفت: از سال گذشته با توجه به سیاست های دولت و وزارت نیرو مبنی بر توسعه دولت الکترونیک و همچنین کاهش آلایندگی هوا و بارترافیک شهری ، شرکت توزیع برق استان اصفهان با ایجاد و تکمیل درگاههای مختلف ارتباطی در وب سایت شرکت و همچنین اپلیکیشن همراه نیرونگار و شبکه های اجتماعی گپ و بله  و علاوه بر آن ارسال پیامک اطلاع رسانی و سامانه تلفنی سمیع (۳۷۱۲۱) ، امکان دسترسی آسان مشترکین به قبوض مصرفی خود را فراهم آورده است.

حمید علاقمندان ادامه داد : درحال حاضر اطلاعات تماس بیش از ۸۰% مشترکین شرکت جمع آوری گردیده و پیش بینی می گردد تا پایان تیرماه ۹۸ عملیات تکمیل اطلاعات ۲۰% باقیمانده و راستی آزمایی اطلاعات جمع آوری شده تکمیل و نهایی گردد. وی درخصوص ۸۰% مشترکینی که اطلاعاتشان دریافت شده گفت: از حدود ۱.۴۵۰.۰۰۰ مشترک ، اطلاعات ۱.۱۸۰.۰۰۰ مشترک و از تعداد ۲۴۰۰۰ مشترک فهام ، اطلاعات  ۲۳۵۰۰ مشترک در بانک مشترکین شرکت ثبت شده است.

راههای ارتباطی برای ارائه خدمات و پاسخگویی در باره قبوض

وی درخصوص درگاههای الکترونیکی و تلفنی این شرکت که به منظور ارائه خدمات و پرداخت قبوض طراحی شده اند به  شرح ذیل اطلاع رسانی نمودند:

سایت شرکت (در منوی خدمات غیر حضوری): https://epedc.ir

اپلیکیشن نیرونگار : https://niroonegar.epedc.ir

سامانه غیرحضوری سمیع : تماس تلفنی با شماره ۵ رقمی ۳۷۱۲۱  از طریق تلفن ثابت داخل استان و۳۷۱۲۱ -۰۳۱ از طریق تلفن همراه و ثابت خارج از استان

پیام کوتاه : ارسال رمز رایانه ۸ رقمی مندرج در قبض برق به سرشماره پیامکی  ۱۰۰۰۳۷۱۲۱

ربات خدمات الکترونیک پیام رسان  بله : https://bale.im/epedc_bot

ربات خدمات الکترونیک پیام رسان گپ : https://gap.im/epedc_bot

  علاقمندان در ادامه ارائه خدمات الکترونیک، افزایش رضایتمندی مشترکین، افزایش سرعت اطلاع رسانی، کاهش مراجعات حضوری، مشاهده صورتحساب توسط مشترک باحذف کاغذ و حفظ محیط زیست، دسترس پذیری، افزایش شفافیت کاری، مدیریت مصرف مشترکین و اطلاع رسانی خاموشی های  با برنامه را از مزایای برنامه های در حال اجرای این شرکت برشمرد.