اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » شهرداری اصفهان
کد خبر : 930214
شنبه - 5 بهمن 1398 - 14:52

اجرای برنامه‌های مشارکتی در دل محلات شهر

رییس هماهنگی امور مناطق ۱۵گانه شهرداری اصفهان گفت: با اجرای برنامه‌های مشارکتی در دل محلات شهر، چرخه استفاده از ظرفیت‌های نهفته شهروندان در کوچه پس کوچه‌های شهر ایجاد می‌شود.

اجرای برنامه‌های مشارکتی در دل محلات شهر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، امیرحسین ستوده‌فر در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: از حدود چهار سال پیش با ایجاد معاونت‌های فرهنگی در مناطق ۱۵ گانه تغییرات جدی در ساختار عملیاتی ایجاد و تمام نقاط شهر تبدیل به یک گذر فرهنگی شد و محلات شهر به ویژه مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار همچون مناطق مرکزی شهر تحت پوشش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی قرار گرفت.

وی افزود: در گذشته فرهنگ‌سراهای شهرداری برنامه‌ها را اعلام و در انتظار مخاطبان برای استفاده از برنامه‌ها بودند، اما در حال حاضر متدهای فرهنگی تغییر کرده و باید با توجه به شرایط و فضاهای جدید و در نظر گرفتن سلایق اقشار مختلف، در محلات شهر به استقبال مخاطبان برویم  و ویژه برنامه‌ها را در عرصه و فضاهای عمومی شهر برگزار کنیم، این اقدامات ارتقاء فرهنگ جامعه را به همراه خواهد داشت.

رییس هماهنگی امور مناطق ۱۵گانه شهرداری اصفهان ارتباط با مؤثران و فعالان حوزه‌های فرهنگی در مناطق، رصد و بررسی نیازها و آسیب‌های فرهنگی در محلات شهر، شناسایی و توسعه ظرفیت‌ها و فضاهای فرهنگی و اجتماعی در شهر را از جمله برنامه‌ها برشمرد.

وی تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های مشارکتی در دل محلات شهر، چرخه استفاده از ظرفیت‌های نهفته شهروندان در کوچه پس کوچه‌های شهر ایجاد می‌شود.

ستوده‌فر ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری تلاش شده که در همه مناطق شهر اصفهان پاتوق‌های نوجوان را داشته باشیم که این ایده عملیاتی شده و به این ترتیب در هر منطقه‌ای یک فرهنگسرا به عنوان پاتوق اصلی نوجوان طراحی شده تا بتوانیم از همه ظرفیت‌های شهر و نه فقط خانه نوجوان استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام دهه فجر، برنامه ریزی لازم و یک فراخوان مشارکت اعلام شده تا هر کدام از گروه‌های مردمی و خیران که برنامه‌ای برای مشارکت در برگزاری برنامه‌ها دارند، آمادگی خود را اعلام کنند، البته شهرداری اصفهان آماده همکاری برای برگزاری برنامه‌ای فرهنگی و اجتماعی با مشارکت گروه‌های مردمی و خیّران است.