تولیدی » شهرستان های اصفهان » شهرضا
کد خبر : 212484
سه شنبه - 3 بهمن 1396 - 08:10

اجتماعی کردن گفتمان مبارزه با اعتیاد در دستور کار/ افزایش شمار معتادان مورد تایید نیست

 به گزارش پایگاه خبری ربیع،  محمد رضا انصاری پور، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا ظهر امروز، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، اظهار کرد: درسنامه ‌ای برای همه معلمان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم تهیه شده است و معلمان موظف هستند این کتاب را که مصوبه […]

اجتماعی کردن گفتمان مبارزه با اعتیاد در دستور کار/ افزایش شمار معتادان مورد تایید نیست
 به گزارش پایگاه خبری ربیع،  محمد رضا انصاری پور، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا ظهر امروز، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، اظهار کرد: درسنامه ‌ای برای همه معلمان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم تهیه شده است و معلمان موظف هستند این کتاب را که مصوبه آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر را دارد تدریس کرده و چند دقیقه از وقت کلاس را به آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد اختصاص دهند.

وی، ادامه داد: این کتاب اکنون در حال توزیع در سراسر کشور است و باید به ۱۰۷ هزار مدرسه در سراسر کشور ارسال شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا، بیان کرد: همکاری خانه و مدرسه برای دوره پیش دبستانی ، آموزش والدین و کارکنان آموزش و پرورش نیز از جمله دیگر طرح هایی است که از سوی معاونت فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اجرا خواهد شد.

انصاریپور، عنوان کرد: آموزش ها به سوی هشدار نسبت به خطرات ماده مخدر «گُل» سوق پیدا کرده است که شیوع آن بیشتر شده است.

وی، اذعان کرد: اکنون شیوع شناسی ها نشان می دهد مصرف ماده مخدر «گُل» در میان جوانان و نوجونان بیشتر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا، تصریح کرد: اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان به بیمه‌ معتادان اختصاص یافته است، و بنابر اعلام قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اگر استانی پوشش ندهد باید موضوع برای پیگیری قضایی منعکس شود .

انصاری پور، با بیان اینکه متاسفانه در موضوع بیمه‌ی معتادان شاهد تعلل بیمه‌ها هستیم که پذیرفتنی نیست، بیان کرد: شناسنامه‌دار کردن سمن‌ها و اجتماعی شدن گفتمان مبارزه با اعتیاد و موادمخدر از موضوعات اساسی مد نظر این ستاد است.

وی، بیان کرد: افزایش شمار معتادان مورد تایید نیست و بررسی‌ها نشان می دهد که شمار این افراد کاهش یافته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا، تصریح کرد: در شیوع‌شناسی انجام شده در سال ۹۰ تعداد معتادان شناخته‌شده سه میلیون و ۳۶۰ هزار نفر بود که این آمار به دلایلی در آن زمان اعلام نشد، حال آنکه در شیوع‌شناسی انجام شده در سال ۹۴ این تعداد دو میلیون و ۸۸۰ هزار نفر اعلام شده است.

انصاری پور، گفت: اعتیاد جامعه‌ی دانش‌آموزی موضوعی بسیار حساس و ظریف است و اگرچه آمار اعتیاد در جامعه‌ی دانش‌آموزی قابل توجه نیست، اما برای ما یک دانش‌آموز هم زیاد است .

وی، عنوان کرد: کوچکترین اهمال از سوی شورای مبارزه با مواد مخدر پذیرفته نیست، روند مبارزه با اعتیاد نیز باید از حالت اداری خارج شده و به صورت یک پروژه همگانی و با روش های جدید دنبال شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا، اظهار کرد: اگر مدیران احساس کنند که موضوع مبارزه با مواد مخدر از روند معمول و اداری خارج شده و به یک پروژه تبدیل شده است، حضور بیشتری خواهند داشت.

انصاریپور، ادامه داد: پیاده روی خانوادگی، برنامه منسجم و هماهنگ ورزش همگانی و ایجاد انگیزه و اشتیاق برای حضور خانواده‌ها بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

چهار هزار نفر در شهرضا مددجوی کمیته امداد هستند

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شهرضا نیز در این جلسه عنوان کرد: چهار هزار و ۳۸ نفر در قالب دو هزار و ۳۲۰ خانواده در حال حاضر از جمعیت ۱۸۰ هزار نفری شهرستان شهرضا از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده می‌کنند.

عبدالرزاق میرزایی، با بیان اینکه ۲.۲ درصد از جمعیت شهرستان تحت پوشش خدمات کمیته امداد هستند، اظهار کرد: ۳۰۲ نفر از جمعیت روستایی در قالب ۱۴۰ خانوار در قالب طرح مددجویی و یکهزار و ۳۹۶ نفر در قالب ۸۶۵ خانواده روستایی در قالب طرح شهید رجایی از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده می کنند.

وی، بیان کرد: یکهزار و ۲۷۰ نفر در قالب ۷۵۱ خانوار با سرپرست مرد و دو هزار و ۷۶۸ نفر در قالب یکهزار و ۷۵۲ خانوار با سرپرست زن تحت پوشش این نهاد انقلابی در شهرضا هستند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شهرضا، در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: ۵۷ درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرضا شامل یکهزار و ۳۱۶ خانوار به علت فوت سرپرست، هشت درصد شامل ۱۹۰ خانواده به علت طلاق، چهار صدم درصد شامل ۱۰ خانوار به علت متارکه، ۳۰ درصد شامل ۶۹۷ خانوار به علت از کار افتادگی و دو درصد شامل ۴۷ خانوار به علت بیماری سرپرست به خدمات امدادی نیاز پیدا کرده اند.

میرزایی، تصریح کرد: دو درصد از جمعیت تحت پوشش این نهاد در شهرضا شامل ۵۵ خانوار به علت زندانی شدن سرپرست و یک خانواده سرباز نیز از خدمت ارایه شده استفاده می کنند.

وی، در تشریح خدمات معیشتی ارایه شده به خانواده های تحت پوشش این نهاد، عنوان کرد: به خانواده های یک نفره ماهیانه ۱۴۸ هزار تومان پرداخت می شود و این میزان افزایش پیدا می کند تا اینکه به خانواده های پنج نفره و بیشتر ماهیانه ۴۶۵ هزار تومان در ماه پرداخت می شود.

انتهای پیام/۲۰۷/نصیری