استانها » البرز
کد خبر : 827256
یکشنبه - 24 شهریور 1398 - 13:53

اثربخشی واکسن های وارداتی مورد بررسی قرار گیرد

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: نوع پاسخ یک واکسن خاص در جوامع مختلف تفاوت هایی دارد و اثربخشی واکسن های وارداتی باید مورد بررسی قرار گیرد.

اثربخشی واکسن های وارداتی مورد بررسی قرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، علی اسحاقی  رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص لزوم بررسی اثربخشی واکسن های وارداتی بر سیستم ایمنی بدن گفت: اثرات واکسیناسیون بر تغییر الگوی پاسخ ایمنی و افزایش اثربخشی واکسن در ابعاد مختلف باید مورد توجه باشد؛ نوع پاسخ یک واکسن خاص در جوامع مختلف تفاوت هایی دارد و تاثیر عواملی مانند روش فرمولاسیون واکسن، سن، نژاد و تغذیه در کارایی واکسن، از مسائل بسیار مهم، قابل بررسی و پژوهش است و اثربخشی واکسن های وارداتی باید مورد بررسی قرار گیرد.

 رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی افزود: بررسی این عوامل به سادگی امکان پذیر نیست و نیاز به تجهیزات و زیرساخت هایی دارد که در موسسه رازی با داشتن بخش هایی مانند مطالعات فیزیک و شیمی، ایمونولوژی و کنترل کیفی، می توانیم ایمنی زایی واکسن های وارداتی را در ایران و جوامع مختلف بررسی کنیم.

وی  از انجام پژوهش ها و آزمایش هایی در این مورد در موسسه خبر داد و گفت: در بررسی تاثیر واکسن بر سیستم ایمنی، لازم است مواردی همچون اجزای تشکیل دهنده و بازدهی واکسن بررسی شود تا واکسن های بی کیفیت وارد بازار مصرف داخلی نشود.

انتهای پیام/ب