اصفهان » تولیدی » زهرا زرفشانی
کد خبر : 1041769
پنجشنبه - 31 خرداد 1403 - 12:35
مدیر عامل سازمان تعاون روستایی استان در گفتگو با ربیع اعلام کرد؛

اتمام خرید توافقی سیب زمینی تا پایان هفته آینده

حاج عابدی، مدیر عامل سازمان تعاون روستایی استان اصفهان از اتمام خرید توافقی سیب زمینی تا پایان هفته آینده خبر داد. وی در گفتگو با خبرنگار روزنامه کیمیای وطن افزود: امسال با توجه به تولید انبوه سیب زمینی در استان، سازمان تعاون روستایی اقدام به خرید حمایتی از کشاورزان کرد.

اتمام خرید توافقی سیب زمینی تا پایان هفته آینده

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر عامل سازمان تعاون روستایی استان اصفهان بیان داشت: هم اکنون پنج هزار و ۵۰۰ تن سیب زمینی نگهداری شده در انبارهای سنتی کشاورزان در شهرستان های فریدن، فریدونشهر، بویین میاندشت و چادگان که دارای فساد و آفت زده بود به قیمت توافقی ۶۵۰۰ تومان خریداری شد.

حاج عابدی ادامه داد: پیش بینی می شود ۷۰۰۰ تن سیب زمینی تا پایان هفته آینده از کشاورزان جهت مصرف در صنایع تبدیلی خریداری شود. وی افزود: پارسال خرید توافقی سیب زمینی در استان نداشتیم ولی امسال با توجه به حجم تولید بالا و فسادپذیری بسیار محصول تولیدی، با توجه به ذخیره سازی در انبارهای سنتی و قدیمی خرید صورت گرفت.

**خرید تضمینی ۲۰هزار تن گندم در ۳۹ مرکز خرید

در ادامه و در بخش دیگری از گفتگو، مدیر عامل سازمان تعاون روستایی استان به خرید تضمینی ۲۰ هزار تن گندم در استان اشاره کرد و بیان داشت: از اواخر اردیبهشت ماه که خرید تضمینی گندم در استان آغاز شده است بیش از ۲۰ هزار تن گندم خریداری کرده ایم و پیش بینی می شود امسال بالغ بر ۱۵۰ هزار تن گندم خریداری نماییم.

حاج عابدی افزود: در سالجاری ۳۹ مرکز خرید در سطح استان گندم کاشته شده توسط کشاورزان را به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می کنند.

وی تصریح کرد: امسال تعاون روستایی گندم کشاورزان شهرستان های اصفهان، ورزنه، شاهین شهر، برخوار و مهاباد را که بیش از ۳۰ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است به قیمت تضمینی خریداری کرده است.

**پیش بینی خرید تضمینی ۳۰ هزار تن جو در استان

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی استان اصفهان همچنین به پیش بینی خرید ۳۰ هزار تن جو در استان اشاره و عنوان کرد: تاکنون پنج هزار تن جو از کشاورزان خرید تضمینی شده است.

وی بیان داشت: پارسال خرید تضمینی جو را در استان نداشتیم ولی امسال از ۱۰ روز گذشته تاکنون خرید تضمینی جو به قیمت هر کیلو ۱۰ هزار تومان آغاز شده است. وی عمده جوی کشت شده در استان را در شهرستان های دهاقان، شهرضا، سمیرم، اصفهان، شاهین شهر، برخوار، ورزنه، هرند، جرقویه و گلپایگان اعلام و تصریح کرد: هفت مرکز در سطح استان اقدام به خرید تضمینی جو می کنند.

زهرا زرفشانی