استانها » البرز
کد خبر : 532107
دوشنبه - 28 آبان 1397 - 07:00
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز:

اتاق بازرگانی در اغلب نقاط دنیا محور اقتصادی است/ لزوم انتخاب وزرای اقتصادی توسط اتاق

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه در اغلب نقاط دنیا اتاق بازرگانی محور اقتصادی است، گفت:چرا نباید وزرای اقتصادی توسط اتاق بازرگانی و افراد کاربلد انتخاب شود؟ وزیران و مسوولان باید افرادی باشند که صاحب فن بوده و کاربلد باشند.

اتاق بازرگانی در اغلب نقاط دنیا محور اقتصادی است/ لزوم انتخاب وزرای اقتصادی توسط اتاق

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، رحیم بنامولایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسؤولان موظف هستند در نمایشگاه توانمندی که به شکل بزرگترین اتفاق تجاری استان البرز فعالیت خود را آغاز کرده است به رفع معضلات تولیدکنندگان بپردازند.
وی با بیان اینکه اگر در هر نمایشگاه دو یا سه مشکل رفع شود قدم بزرگی در راستای رونق تولید برداشته‌ایم، افزود: مسؤولان باید با همکاری هم مشکلات عرصه تولید و اقتصاد را برطرف سازند.
رئیس اتاق بازرگانی در بخش دیگری از سخنان خود به سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی اشاره کرد و گفت: اهلیت تجاری تولیدات برای ما مدنظر است و باید شرایطی را به‌وجود آوریم تا راه سوءاستفاده برای بخش خصوصی موجود نباشد.
وی اظهار کرد: باید طبق شاخصه‌های علم روز دنیا به روز شویم و مثل همه دنیا در این زمینه رفتار کنیم و بیش‌از پیش به اتاق بازرگانی توجه کنیم.
بنامولایی با بیان اینکه در اغلب نقاط دنیا اتاق بازرگانی محور اقتصادی است، بیان کرد: چرا نباید وزرای اقتصادی توسط اتاق بازرگانی و افراد کاربلد انتخاب شود؟ وزیران و مسوولان باید افرادی باشد که صاحب فن بوده و کاربلد باشد.
وی تأکید کرد: باید سیاست‌های اتاق بازرگانی اصلاح شود و محور اقتصادی را توسعه و گسترش دهیم.
رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه بیش‌از ۱۰۰ واحد تولیدی و صادراتی در استان البرز وجود دارد، ادامه داد: افراد متخصص و کاربلد در اتاق بازرگانی حاضر هستند و تربیت می‌شوند که بهتر است در بهبود حوزه‌ اقتصادی کشور از آن‌ها استتفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مسئولانی که پشت میز قرار می‌گیرند باید برای رفع مشکلات اقدام کنند نه اینکه خود به مشکل بزرگی برای جامعه تبدیل شوند.
بنامولایی عمده‌ مشکلات تولیدات را تحریم‌های داخلی برشمرد و خاطرنشان کرد: بخشنامه‌های بانک مرکزی یکی دیگر از معضلات به‌شمار می‌آید که تولیدکنندگان را کلافه کرده است.
وی تأکید کرد: لازم است مسؤولان پیش‌از ارسال بخش‌نامه‌ها نظرات بخش خصوصی را بررسی کنند تا بتوانیم به درستی در این راستا حرکت داشته باشیم.
رئیس اتاق بازرگانی البرز یادآور شد: اگر با رانت و فرصت‌طلبی به دنبال رفع مشکلات هستیم باید راه را هم درست انتخاب کنیم.
وی با بیان اینکه برای تمام محصولات ایران کد وجود دارد، گفت: باید با نوشته شدن نرم افزارهای متنوع مسیر تولید، توزیع و فروش را کنترل کنیم.
بنامولایی با اشاره به اینکه با کمک رسانه‌ها می‌توانیم خواستار حاکمیت شدن توانایی افراد در پشت میز‌ها شویم، بیان کرد: نباید حاکمیت‌ها سلیقه‌ای شوند و لازم است برای انتخابات و انتصابات توانایی اشخاص مطرح باشد.
وی تصریح کرد: زیرساخت‌های دولت الکترونیک جزیره‌ایی انجام شده است باید با دیتای مادر همه کارها را انجام دهیم و به‌جای رفتار سلیقه‌ای توانمندی‌های واقعی خود را نشان دهیم.
انتهای پیام