استانها » تهمینه دباغ چی » تولیدی » مرکزی
کد خبر : 818357
سه شنبه - 12 شهریور 1398 - 12:05

آیین بهره‌برداری از مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی محمد محمودی در اراک برگزار شد

آیین بهره‌برداری از مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی محمد محمودی در اراک با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولین برگزار شد.

آیین بهره‌برداری از مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی محمد محمودی در اراک برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، آیین بهره‌برداری از مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی محمد محمودی در اراک با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولین برگزار شد.

استاندار مرکزی گفت: هفت هزار و ۲۰۰ مترمربع همزمان با هفته دولت به فضاهای آموزشی این استان افزوده شد.

سید علی آقازاده در حاشیه آیین بهره‌برداری از مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی محمد محمودی در اراک افزود: این فضاها در قالب ۶ طرح آموزشی و ۲ طرح ورزشی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارت ملی، استانی و خیران مدرسه‌ساز استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۵۴ کلاس درس در راستای افزایش عدالت آموزشی و رفاه دانش‌آموزان در نقاط مختلف استان مرکزی به مجموع کلاس‌های مدارس استان افزوده شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی نیز در این آیین گفت: عملیات اجرایی ۱۱۷ طرح آموزشی این استان در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود ۳۶ طرح تا پایان سال جاری به آموزش و پرورش تحویل شود.

حسین محمدی افزود: مجتمع‌سازی فضاهای آموزشی از برنامه‌های سازمان نوسازی مدارس است و تلاش می‌شود با تخصیص زمین از طریق مسکن و شهرسازی و خیران به این اداره کل مجتمع‌های آموزشی در تمام نقاط استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی حاج محمد محمودی اراک با زیربنای یک هزار و ۲۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی ساخته و به آموزش و پرورش تحویل شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی خاطرنشان کرد: زمین این مدرسه به مساحت هفت هزار مترمربع توسط خیران تأمین و در این زمینه ۲ مدرسه تاکنون ایجاد شده است.

۲۰۸ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۱۰۷ فضای آموزشی و هشت هزار و ۲۷۸ کلاس درس به تحصیل اشتغال دارند. همچنین در حاشیه این مراسم، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: در هفته دولت ۸ پروژه در قالب ۵۴ کلاس و ۷ هزار و ۲۱۹ مترمربع زیربنا با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان افتتاح خواهد شد.