سیاست خارجی » سیاسی
کد خبر : 790291
سه شنبه - 15 مرداد 1398 - 12:44
سفارت افغانستان در تهران در پیامی:

آیت‌الله محسنی از پرچم داران و پیشگامان جهاد و مبلغ ارزش‌های دینی و اسلامی بود

سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران در پیامی در گذشت آیت الله محسنی را تسلیت گفت.

آیت‌الله محسنی از پرچم داران و پیشگامان جهاد و مبلغ ارزش‌های دینی و اسلامی بود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، متن پیام تسلیت سفارت جمهوری افغانستان در تهران به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت غم انگیز عالم عامل و فقیه فرزانه، مجاهد نستوه و مرجع تقلید بزرگ شیعیان، حضرت آیت‌الله العظمی محمد آصف محسنی، که در اثر مریضی که عاید حالشان شده بود، داعی حق تعالی را لبیک گفتند و به دارالبقا شتافتند را ضایعه ای بزرگ و جبران ناپذیر می‌دانیم.

مرحوم آیت الله محسنی از پرچم داران و پیشگامان جهاد و مبلغ ارزش‌های دینی و اسلامی بوده، نقش مهمی در روشنگری و راهنمایی جامعه اسلامی داشته است.

آیت‌الله محسنی مدافع تقریب مذاهب اسلامی و موسس حوزه علمیه خاتم النبیین (ص) و ریاست شورای علمای شیعه افغانستان را بر عهده داشتند.

ایشان قرائت معتدل، مسالمت آمیز و صلح خواه از اسلام داشتند و شاگردان، پیروان و مخاطبین خود را در این مسیر موعظه می نمودند.

در غم وفات ایشان همه مردم افغانستان، جدا از تفاوت‌های قومی، مذهبی و زبانی اندوهگین‌اند و وفات ایشان یک ضایعۀ بزرگ برای جامعه روحانیت و مردم کشور عزیزمان می‌باشد.

سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران و عبدالغفور لیوال، سفیرکبیر و نماینده فوق العاده جمهوری اسلامی افغانستان در ایران مراتب عمیق تسلیت و همدردی خود را به خانواده و پیروان آن مرحوم و تمام مردم افغانستان و مسلمانان جهان ابراز داشته، برای متوفی از بارگاه خداوند متعال برترین جایگاه و به بازمانده‌گانش صبر جمیل را استدعا می‌دارد.