تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 323894
چهارشنبه - 23 خرداد 1397 - 16:56

آیا گوشی های نسل جدید آیفون از USB-C استفاده خواهند کرد؟

شایعاتی در روز های اخیر به وجود آمده است که به نظر می رسد اپل در سال های اینده قصد استفاده از USB-C را با جای لایتنیگ خواهد داشت. این خبر در ابتدا کمی عجیب به نظر می رسد اما دلایل بسیاری وجود دارد که این برند قدرتمند به زودی از USB-C استفاده کند که این روز ها بسیار پرکاربرد است.

آیا گوشی های نسل جدید آیفون از USB-C استفاده خواهند کرد؟

به گزارش پایگاه خبری ربیع،در سال های اخیر اپل همه ساله تغییراتی را در گوشی های خود اعمال می کند این تغییرات از سال ۲۰۱۵ شکل گرفت جایی که اپل تصمیم گرفت لایتنینگ را جایگزین کابل های قبلی خود کند،در سال گذشته نیز اپل جک ۳.۵ میلی متری را حذف کرد. حال به توجه به همه گیر شدن و سرعت بالاتر USB-C و اتصال سریع تر به رایانه های شخصی در کنار مقرون به صرفه بودن دلایلی است که اپل را مجاب می کند تا در سال های آتی از این کابل بهره گیرد.

البته این تغییر نیازمند بررسی های بسیار زیاد است و این خبر نیز توسط منابعی منتشر شده است که شایعات بسیار دور از انتظار را مطرح می کند اما بعید نیست این موضوع را بدانیم که اپل با یک چرخش ناگهانی در دو سال گذشته مگ بوک خود را معرفی کرد. رایانه‌ای که فقط یک درگاه USB-C‌ دارد. بعد از آن در سایر لپ‌تاپ‌های اپل نیز همه درگاه‌ها حذف شد تا تنها درگاه موجود USB-C باشد.

فناوری USB-C همانطور که بیان شد کاربردی ترین مورد برای انتقال سریع و آسان اطلاعات،شارژ و .. است. شما می‌توانید با استفاده از این درگاه علاوه بر کاربری معمولی یو‌اس‌بی برای انتقال اطلاعات، نمایش زنده صدا و تصویر، شارژ سریع و حتی اتصال کارت‌ گرافیک خارجی را نیز انجام دهید. همه این مزیت‌ها موجب شده است USB-C به‌مرور جایگزین تمام درگاه‌های قبلی مانند HDMI و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا روی گوشی‌ هوشمند و رایانه‌ شود