اجتماعی » بهداشت و سلامت » خواندنی
کد خبر : 256295
یکشنبه - 12 فروردین 1397 - 16:16

آیا صابون می تواند باعث انتقال آلودگی شود؟

یک متخصص پوست و مو گفت: صابون حتما باید در محفظه در بسته و به دور از گرد و غبار نگهداری شده و هر فرد صابونی مخصوص داشته باشد.

آیا صابون می تواند باعث انتقال آلودگی شود؟

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از طبنا، دکتر زهره نیک‌بخت درباره استفاده از صابون مشترک در خانواده‌ها گفت: بهتر است صابون جامد در یک محفظه دربسته نگهداری شده و هر یک از اعضای خانواده صابون مخصوص به خود را داشته باشند.

وی با بیان اینکه صابون می‌تواند برخی از آلودگی‌ها را منتقل کند، ادامه داد: هر صابون برای یک نوع پوست مناسب بوده و افراد باید متناسب با نوع پوست خود و فرمول ساخت صابون،‌ نوعی را که با پوست‌شان سازگار است انتخاب کنند.

این متخصص پوست و مو با تاکید براینکه گرد و غبار می‌تواند روی صابون نشسته و آلودگی ناشی از آن را به پوست منتقل کند، خاطرنشان کرد: صابون‌ها حتما باید در جایی به دور از گرد و غبار و الودگی و در محفظه‌ای در بسته نگهداری شوند.

وی با اشاره به اینکه باید صابون پس از استفاده حتما شسته شود تا آلودگی روی آن باقی نماند، عنوان کرد: برای جلوگیری از آلوده شدن صابون باید بلافاصله پس از باز شدن درب آن مورد استفاده قرار گیرد و مدت زمان زیاد بدون استفاده باقی نمانند.