اینترنت و شبکه » تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 582502
یکشنبه - 2 دی 1397 - 09:20

آیا اینترنت ۵G خطرناک است؟ ؛ جواب این موضوع شاید شما را شگفت زده کند!

امروز در این مقاله قصد داریم تا به بررسی اینترنت ۵G بپردازیم و ببینیم که آیا این اینترنت خطرناک است یا خیر. جوابی که می تواند خیلی از کاربران شگفت زده کند.

آیا اینترنت ۵G خطرناک است؟ ؛ جواب این موضوع شاید شما را شگفت زده کند!

به گزارش پایگاه خبری ربیع،امروز در این مقاله قصد داریم تا به بررسی اینترنت ۵G بپردازیم و ببینیم که آیا این اینترنت خطرناک است یا خیر. جوابی که می تواند خیلی از کاربران شگفت زده کند.

به دوره ی جدیدی داریم نزدیک می شویم…. دوره اینترنت ۵G

تکنولوژی که قول داده فناوری های جدید و دستاوردهای تازه به این عرصه اضافه شود. حالا سوالی که پیش می آید این است: آیا اینترنت ۵G خطرناک است؟

ما می دانیم که خیلی از شبکه های مخابراتی در سرتاسر جهان در حال کار روی اینترنت ۵G هستند. در آمریکا خیلی از شبکه های مخابراتی اولین بستر ۵G خود را به صورت تبلیغاتی راه اندازی کرده اند. در مورد گوشی های هوشمند نیز به نظر می رسد که شرکت های مختلف تا نیمه اول سال ۲۰۱۹ دستگاه های فوق العاده خود را راهی بازار کنند. این تکنولوژی به راحتی می تواند مرزهای جدیدی از پهنای باند را به کاربران خود عرضه کند.

در ادامه قصد داریم تا به بررسی این اینترنت بپردازیم و بگوییم که آیا اینترنت ۵G خطرناک است یا خیر؟

آیا موج های استفاده شده در اینترنت ۵G امن هستند؟

شاید شما هم این موضوع را شنیده باشید که می گویند فرکانس ها و طول موج های استفاده شده در اینترنت ۵G به این صورت است که باعث آسیب به مغز شما می شود. خداروشکر که گفته شده طول موج های استفاده شده در این زمینه همان ۳۰GHz است که می تواند بدون مشکل برای تمامی کاربران باشد.

طول موج های قوی تری هم در این بین وجود دارد که به امواج الکترومغناطیس معروف هستند. این امواج می توانند تمام وسایل را در عرض یک ثانیه از کار بیاندازند. سوالی که پیش می آید این است که فراتر از موج های ۳۰GHz چه امواجی هستند؟آیا موج های استفاده شده در اینترنت 5G امن هستند؟

امواج فراتر چه امواجی هستند؟

ما می دانیم که طول موج فرکانس های استفاده شده در اینترنت ۵G حدودا ۳۰GHz است و بیشتر از آن می تواند آسیب های جبران ناپذیری به ما وارد کند. حالا فراتر از این امواج چه امواجی هستند؟

ما در این بین امواجی مانند گاما ، اشعه ایکس ، فرابنفش ، اینفرارد ، مایکروویو و رادیویی را داریم که هر کدام اگر حد خود فراتر روند می توانند آسیب های زیادی را به ما وارد کنند. شاید این موضوع در مورد امواج اینفرارد جالب باشد که این امواج اصلا خطرناک نیستند و در واقع این اشعه توسط خورشید به سمت تابیده می شوند و این امواج به داخل زمین رفته و تبدیل به امواج اینفرارد می شوند و هسته زمین را گرم نگه می دارند.

تمام این امواج اگر از حد و محدوده ی خود فراتر روند می توانند آسیب های جبران ناپذیری را به محیط و موجودات وارد کنند.ینترنت 5G حدودا 30GHz است

نتیجه گیری

می توانیم به طور کلی امواج را به دو دسته یونیزه و غیر یونیزه تقسیم بندی کنیم. امواج غیر یونیزه مانند رادیویی ، مایکرویو ، اینفرارد و حتی نور طبیعی اصلا برای سلامتی محیط و موجودات خطرناک نیستند ولی امواج یونیزه مانند فرابنفش ، اشعه ایکس و گاما می توانند برای تمام موجودات خطرناک باشند. به نظر می رسد که اینترنت ۵G هم به صورتی باشد که در طول موج موردنظر مناسب فعالیت خود را شروع کند تا تاثیر بدی روی سلامتی افراد نداشته باشد.