استانها » تولیدی » خبر پوششی » سمیرا قادری ندیب » همدان
کد خبر : 869850
جمعه - 10 آبان 1398 - 11:04
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا:

آموزش سبک زندگی، محور برنامه‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاهها باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر لزوم رشد چند بعدی دانشجویان در دانشگاه گفت: «آموزش سبک زندگی» باید محور برنامه‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاهها باشد تا دانشجویان علاوه بر رشد علمی، مهارت‌های زندگی را بیاموزند و افراد مفیدی در جامعه باشند.

آموزش سبک زندگی، محور برنامه‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاهها باشد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،دکتر رشید حیدری‌مقدم در شانزدهمین اجلاس معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی ضمن خیرمقدم به همه حاضران اظهار داشت: به طور متوسط چالش‌های فرهنگی دانشجویی دانشگاهها یکسان بوده و در همه دانشگاهها مسائل و دغدغه‌های مشترک در این حوزه وجود دارد.
وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه حوزه پر چالشی است، عنوان کرد: این حوزه همواره اورژانس بالقوه است و فردی که مسئولیت معاونت دانشجویی را تقبل می‌نماید، ایثار می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا ادامه داد: امسال و سال آینده انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را به عنوان دو چالش عمده در کشور و همینطور در دانشگاهها پیش رو داریم که باید آمادگی لازم در این خصوص ایجاد شود.
وی تصریح کرد: در برخی دانشگاهها مثل دانشگاه علوم پزشکی همدان کوچکترین گرایشی به هیچ‌یک از نمایندگان مجلس وجود ندارد بنابراین تنها مساله‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که فضایی فراهم شود که شور و نشاط دانشجویی در روند انتخابات در جریان باشد.
*تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به امور غذا و خوابگاه دانشگاهها 
دکتر حیدری‌مقدم مساله غذا و خوابگاه را دو چالش عمده دانشگاهها دانست و پیشنهاد کرد که کارگروهی در این رابطه تشکیل شود و پنج نفر از معاونین دانشجویی و پنج نفر از معاونین توسعه راهکارهای مورد نظر را بررسی کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه پوشش حرفه‌ای مهمترین مساله فرهنگی دانشگاه است، اظهار کرد: مدیران و کارشناسان فرهنگی و نهاد رهبری می‌توانند کارگروهی تشکیل داده و این مهم را بررسی کرده و به دستورالعمل مشخص دست یابند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با مورد توجه قراردادن انتظارات از دانشجویان گفت: ما مسائل ابتدایی زندگی دانشجویان را یاد نمی‌دهیم در حالی که باید مبنای ساختاری زندگی را برای دانشجویان آموزش داده شود و فرد را تک بعدی نکنیم.
وی تشریح کرد: برگزاری کارگاههای مفید مهارت‌آموزی از بروز بسیاری از مسائل و دغدغه‌های زندگی و افسردگی و … پیشگیری خواهد کرد به همین علت لازم است مسائل و روابط والدین با فرزندان، نحوه تعامل در خانواده و اجتماع، مدیریت مالی در خانواده و … بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
دکتر حیدری مقدم با بیان اینکه طی چند سال آینده بسیاری از مشاغل امروز از بین خواهد رفت، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۴ استقبال از دانشگاهها بسیار کمتر خواهد شد و امروز از دانشگاههای نسل یک و دو عبور کرده و به سمت نسل سومی شدن پیش رفته‌ایم.
وی با اشاره به اینکه ما باید به فرزندانمان زندگی کردن بیاموزیم، خاطر‌نشان کرد که لازم است نگاه ما دچار تغییر شود زیرا با ابزار دیروز و حتی امروز نمی‌توان فردا را مدیریت کرد.