به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ،آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم محوری هفته حقوق بشری آمریکایی در بجنورد با اشاره به اهمیت بصیرت و آگاهی در یک جامعه اظهار کرد:  یکی از اساسی‌ترین شاخص‌های رشد و کمال یک جامعه بصیرت، هوشیاری و آگاهی است.

وی غوغا سالاری، موج‌آفرینی و جوسازی در جامعه دینی را مردود دانست و افزود: در یک جامعه دین‌دار و خداباور بصیرت و آگاهی باید وجود داشته باشد و فراخوان‌ها بر اساس بصیرت باشد.

نائب رئیس جامعه مدرسین فاجعه ۷ تیرماه و به شهادت رساندن یاران انقلاب را در مسیر اهمیت دشمن‌شناسی عنوان کرد و گفت:  دشمن‌شناسی مسئله‌ای اصلی است که باید به آن توجه کرد و باید بر هر دو بخش دشمن آشکار و پنهان در جامعه توجه داشت.

وی وجود دشمن پنهان در میان مردم را دارای خطر بیشتری عنوان کرد و افزود:  دو نوع مشکل است که مشکل مبارزه با این دشمن است که هر جا شناختیم و مبارزه شود و مشکل دیگر اساسی است چون پنهان است و نفوذی این دشمن در بین جبهه خودی اغواگری می‌کند و فریب می‌دهد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: بخشی از جامعه که حتی آگاهی‌هایی دارند اما به‌صورت ناخواسته در دامن این دشمنان پنهان می‌افتند.

وی حادثه ۷ تیرماه را نمودی از نفوذ دشمنان پنهان به دستگاه حاکمیت عنوان کرد و افزود: حادثه ۷ تیر دقیقاً دشمن نوع دوم بود و نشانی از نفوذ در بالاترین ارکان نظام اسلامی در دستگاه قضایی و تصمیم‌گیرندگان بود.

حسینی بوشهری با تأکید بر خطر نفوذی‌ها و گوشزدهای رهبر انقلاب نسبت به این افراد گفت: نفوذی‌ها در قالب مؤمنان و افراد مقدس و خودی‌ها جلوه می‌کنند  و ضربه‌ای کاری‌تر از دشمنان آشکار را به جامعه اسلامی وارد می‌کنند.

وی صلابت امام و اقتدار ملتی را عاملی در برآر ضربات منافقین به‌نظام و کشور عنوان و تأکید کرد: دشمنان از نگاه قرآن علیه اسلام به دسته‌های گوناگون تقسیم‌شده که شیطان، کفار، یهود و منافقین هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری کفار را در آغوش بیگانگان عنوان کرد و افزود: یهودیان نیز به‌عنوان دشمن مسلمانان و اسلام در پی معامله قرن بودند که دستشان از این اقدام کوتاه شد.

وی منافقین را به‌عنوان دسته‌ای دیگر از دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: بیگانه ستیزی و ولایت ستیزی ازجمله ویژگی‌های منافقان است که از ابتدای انقلاب با این نگاه اقدام می‌کردند.

حسینی بوشهری نفوذی‌ها را الهام گرفته از غرب عنوان کرد و افزود: کارگزاران انقلاب اسلامی از اول انقلاب ضربات متعددی از نفوذی‌ها خورده‌اند.

وی در انتها از برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری دشمن علیه انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: به‌عنوان‌مثال در برخی از  کودکستان‌ها به‌جای آموزش مسائل دینی و با الهام گرفتن از مکتب غرب به رقص و پای‌کوبی می‌پردازند و آموزش می‌دهند که خبر از وجود نفوذی‌ها می‌دهد.

انتهای پیام/