سیاست خارجی » سیاسی
کد خبر : 528861
شنبه - 26 آبان 1397 - 17:04
شمخانی:

آمریکا نمی‌تواند روابط ایران و عراق را بر هم زند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز با برهم صالح رئیس جمهور عراق که برای انجام سفری رسمی در راس یک هیات بلندپایه به تهران سفر کرده است دیدار و گفتگو کرد. دبیر شورای عالی امنیت ملی در […]

آمریکا نمی‌تواند روابط ایران و عراق را بر هم زند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز با برهم صالح رئیس جمهور عراق که برای انجام سفری رسمی در راس یک هیات بلندپایه به تهران سفر کرده است دیدار و گفتگو کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار با تبریک انتصاب آقای برهم صالح به عنوان رییس جمهور عراق اظهار داشت: شرایط سیاسی و مدیریتی جدید در عراق فرصتهای بسیار مناسبی را برای تعمیق روابط همه جانبه میان دو کشور دوست و برادر فراهم نموده است.

وی با اشاره به روابط گسترده، عمیق و راهبردی میان تهران و بغداد در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی تاکید کرد: طراحی های متعدد آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه برای برهم زدن روابط دوستانه میان دو ملت راه به جایی نخواهد برد.

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به تلاش مستمر آمریکا و بهره‌گیری از موقعیت‌های مختلف به منظور حمایت از عناصر باقی مانده تروریست افزود: اکنون که راهبرد آمریکا در استفاده ابزاری از تروریسم برای نابودی توان و ظرفیت های گسترده کشورهای منطقه به شکست انجامیده است،  واشنگتن بدنبال استفاده از حربه تحریم و اعمال فشار مستقیم علیه کشورهای مستقل است.

علی شمخانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره و در ایام سخت دیکتاتوری، اشغالگری و دوره تهاجم تروریسم، صادقانه و بی توقع در کنار مردم عراق بوده است تاکید کرد: سیاست غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع از خواست و اراده ملت رشید عراق و فعال سازی مجموعه ظرفیت های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی مشترک در مسیر توسعه و پیشرفت این کشور بویژه پس از پیروزی بر فتنه تروریسم است.