استانها » البرز
کد خبر : 614761
جمعه - 28 دی 1397 - 12:16
امام جمعه کرج:

آمریکایی‌ها در کشور خود نیز حقوق بشر را نقض می‌کنند

امام جمعه کرج با اشاره به دستگیری خبرنگار شبکه پرس تی وی در امریکا، گفت: مسلمانان ایران خواستار آزادی بانوی دربند آمریکا هستند، آمریکایی‌ها ثابت کرده‌اند که در کشور خود نیز حقوق بشر را نقض می‌کنند.

آمریکایی‌ها در کشور خود نیز حقوق بشر را نقض می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به قرار داشتن در آستانه چهل‌سالگی انقلاب، اظهار داشت: دشمنان می‌خواهند مردم را عصبانی کنند اما به حضور در مراسم چهل‌سالگی انقلاب و یوم‌الله بیت و دوم بهمن‌ماه پررنگ و باشکوه خواهد بود و آنها هرگزبه هدف خودنمی‌رسند.

وی با اشاره به نقش رهبری و تدبیر ایشان که باعث ناکامی نقشه‌های دشمن شده، افزود: دشمنان برای رسیدن به اهداف خود به دنبال هجمه علیه رهبری هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه در مسئله ولایت محوری و مسائل مربوط به رهبری باید کاری جدی، مطالعاتی و تبلیغی انجام شود؛ خاطرنشان کرد: همه خائنان به‌نظام و همچنین دشمنان بدانند اینجا کوفه نیست و مردم ایران علی زمان خود را تنها نمی‌گذارند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند که کاری می‌کنیم که ایران جشن چهل‌سالگی را نبیند، اما این خیال باطلی است، آن‌ها خوب می‌دانند که کاری از پیش نخواهند برد.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: دستاوردهای انقلاب بدون بزرگنمایی بیان شود، گاهی وقت‌ها برای بیان دستاوردها غلو می‌شود اما باید واقعیت‌ها را بیان کنیم مثل توانایی‌های که داشتیم و با کوتاهی کردن فرصت‌ها را از دست دادیم؛ اینها نیز بیان شود.

وی در ادامه به با اشاره به دستگیری خبرنگار شبکه پرس تی‌وی  در امریکا تصریح کرد: آن‌ها تحمل شهروند خود را ندارند، بانویی که اسلام آورده و مسلمان شده است، آن‌ها از این بانو خوف دارند اما به ‌دروغ ادعای آزادی می‌کنند.

خطیب جمعه کرج بیان داشت: مسلمانان ایران خواستار آزادی این بانوی دربند آمریکا هستند، آمریکایی‌ها ثابت کرده‌اند که در کشور خود نیز حقوق بشر را نقض می‌کنند.

وی در ادامه  با اشاره به شهادت کارکنان نیروی هوایی ارتش در حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ در کرج، گفت: این عزیزان برای اجرای طرح مردم یاری و کمک به اقتصاد کشور به شهادت رسیدند، ارتش و سپاه و نیروهای مسلح به‌جز مأموریت‌های ذاتی خود در دیگر حوزه‌ها نیز به کمک کشور و مردم می‌آیند.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مسئله دیگری که مطرح است مسئله نمایندگان مجلس و لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریست است که هفته آینده در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: امیدواریم نمایندگان به وظیفه ذاتی خودشان به‌خوبی عمل کنند و نکند به چیزی رأی دهند که نتیجه‌اش اشراف اطلاعاتی دشمنان در شریان‌های اقتصادی کشور باشد.

انتهای پیام/و