سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 513352
سه شنبه - 15 آبان 1397 - 14:36
بسته خبری تئاتر/ ۱۵ آبان ۹۷

آمار تماشاگران تماشاخانه سنگلج در ۷ اجرای نخست «آهسته با گل سرخ»

نمایش «ماداگاسکار» آبان و آذر در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود.

آمار تماشاگران تماشاخانه سنگلج در ۷ اجرای نخست «آهسته با گل سرخ»

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، نوید فرحمرزی مدرس دانشگاه، چهره‌پرداز تئاتر، سینما و تلویزیون، آبان و آذر ماه نمایش «ماداگاسکار» به نویسندگی احسان نوروزی و تهیه‌کنندگی الناز عباسی را در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌برد.

طراح و کارگردان نمایش‌های «خانه دلقک کجاست؟» و «کارت دعوتی برای افتتاحیه من» در تازه‌ترین اثرش، راوی چهار جوان است که در فضایی نامعلوم برای قتلی انجام نشده، بازجویی می‌شوند. نریمان حیدری، امیر محمد قیامی، محمد حسین شهریاری، فرشید حاجیان و ثمر امین پور بازیگران این نمایش هستند. «ماداگاسکار» آبان و آذر از ساعت ۱۸ در عمارت نوفل لوشاتو به نشانی خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، بعد از چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچه زیبا، پلاک ۱ به روی صحنه می‌رود و به زودی خرید اینترنتی بلیت این نمایش در سایت تیوال آغاز خواهد شد.

*اسماعیل خلج پوستر «لطفا با مرگ من موافقت کنید» را طراحی می‌کند

اسماعیل خلج نمایشنامه‌نویس،بازیگر،کارگردان،شاعر و نقاش، پوستر نمایش «لطفا با مرگ من موافقت کنید» را طراحی می‌کند.این نمایش که نوشته شهرام کرمی است به زودی در سالن اصلی مجموعه تئاتر محراب به کارگردانی کوروش ساسانیان به صحنه خواهد رفت.پوستر نمایش در روزهای نزدیک اجرا در مراسمی با حضور هنرمندان و اهالی رسانه رونمایی خواهد شد. بازیگران این نمایش(به ترتیب حروف الفبا): النا آهی، جواد اینانلو، علیرضا دهقانی، ماندانا عبقری و کوروش ساسانیان هستند. دیگر عوامل: مشاور پزشکی، روانشناختی: دکتر شهرام خرازی‌ها، دستیار: فرهاد فلاحی،گریم: الهام جولانی، عکاس: کوروش برزی و علی پاکروان، روابط عمومی: بهنام حاجی نصراله هستند.

*۳ نمایش امیررضا کوهستانی در فرانسه

تور پاییزه گروه تئاتر مهر با اجرای سه نمایش «سالگشتگی»، «شنیدن» و «بی تابستان» همزمان در یکی از بزرگترین فستیوال‌های تئاتر فرانسه با عنوان تئاتر ملی بیریتین در شهر رن همراه است. در این فستیوال که ٣۶ نمایش از کشورهای مختلف طی سه هفته برگزار می‌شود، نمایش‌های کوهستانی هر کدام هر هفته سه شب اجرا خواهند داشت.

همچنین در ادامه این تور، نمایش «سالگشتگی» در شهر پو فرانسه و نمایش «بی تابستان» در شهر انتورپ در بلژیک نیز اجرا خواهند شد. محمدرضا حسین زاده به عنوان مدیر تولید، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز، کوهستانی را همراهی می‌کند. نمایش «بی‌تابستان» مرداد و شهریور سال جاری با حضور لیلی رشیدی، سعید چنگیزیان و مونا احمدی در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت.

نمایش «سالگشتگی» نیز از جمله آثار کوهستانی است که با حضور بازیگرانی چون حسن معجونی و مهین صدری در پاییز و زمستان سال ۹۲ در موسسه فرهنگی اکو اجرا شد. «شنیدن» نیز با حضور الهام کردا، مهین صدری، مونا احمدی و آیناز آذرهوش تیر و مرداد سال ۹۴ در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت.

*آمار تماشاگران تماشاخانه سنگلج در ۷ اجرای نخست «آهسته با گل سرخ»

تماشاخانه سنگلج که از ۲ آبان میزبان نمایش آهسته با گل سرخ به کارگردانی هادی مرزبان شده تا ۱۳ آبان ماه میزبان ۱۱۹۵ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۴۸۰ بلیت تمام بها (۳۱۴ بلیت ۴۰ هزار تومانی – ۸۳ بلیت ۳۰ هزار تومانی و ۸۳ بلیت ۲۵ هزار تومانی)، ۳۹۵ بلیت نیم بها (۱۸۶ بلیت ۲۰ هزار تومانی ـ ۱۰۰ بلیت ۱۵ هزار تومانی و ۱۰۹ بلیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومانی ) و ۳۲۰ بلیت مهمان ارائه شده که جمع گیشه هفت اجرای اول ۲۳۸ میلیون و ۷۷۵ هزار ریال ثبت شده است.

*معرفی کولی‌های شاه لیر و معرفی ۲۰ طرح پوستر انتخاب شده برای نمایشگاه در لابی تئاتر شهر

گروه ۸ نفره کولی‌های نمایش «شاه لیر» به کارگردانی مسعود دلخواه که از ۲۰ آبان در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود، معرفی شدند. نمایش «شاه لیر» با دراماتورژی و کارگردانی مسعود دلخواه از ۲۰ آبان در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود. در این اثر نمایشی سعید جعفری، سامی اسماعیلی، طیبه پاکدل، ساینا حشمت نیا، حسام صلاحی نژاد، مونا عرب، نازنین دیده ور و کوروش عبدی از جوانان خلاق و هنرمند رشته موسیقی و آواز کلاسیک، ایفاگر نقش گروه کولی های این «شاه لیر» هستند.
قطعه هاى موسیقى و ملودى‌هاى اجرایى گروه کولی‌های «شاه لیر» به ترانه سرایى مسعود دلخواه و رهبرى نادر مشایخى به عنوان آهنگساز این اثر انجام شده است.
همچنین بیست طرح پوستر از بین یکصد و هفتاد و هشت پوستر ارسالی توسط داوران انتخاب و به نمایشگاه راه یافتند. هیات داوران مسابقه طراحی پوستر نمایش شاه لیر (اقایان مهدی فاتحی، سینا افشار و محسن عامل) اسامی منتخبین راه یافته به نمایشگاه پوستر این نمایش را از بین ١٧٨ پوستر دریافت شده، به شرح زیر اعلام نمودند:(به ترتیب حروف الفبا) فاطمه آزادی، علیرضا خدامرادی، الهه جعفری، محمد درخشانی روی حقیقی، پژواک سراج، پگاه سعیدی، محبوبه صابری، امیرحسین صیدآبادی، نوید طالبی، حسین غلامی، نسترن فراهانی، مریم قاسمی، حمیدرضا قدیمی، امین قنبری، حسام‌الدین گل‌محمدی، سید محمد مهدی موسوی، مهتاب موسوی و حمید نصر.
همچنین نمایشگاه پوستر از روز ۲۷آبان و همزمان با هفته دوم اجرا، برای بازدید عموم در لابى مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد.
*ذاکر اهل بیت و خبرنگاران مهمان نمایش «رسول» بودند

در نهمین اجرای نمایش بزرگ میدانی «رسول» به کارگردانی سعید اسماعیلی و نویسندگی و بازی حمیدرضا نعیمی، چنگیز جلیلوند دوبلور، حاج محمود کریمی مداح اهل بیت، حجت‌الاسلام آهنگران و جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران مخاطب این نمایش بودند.

نمایش «رسول» به‌عنوان بزرگترین نمایش میدانی کشور از ۶ تا ۱۸ آبان هر شب ساعت ۱۹ تا ۲۱ در بوستان نوروز مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد روی صحنه می‌رود.
انتهای پیام/