استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 933518
یکشنبه - 13 بهمن 1398 - 11:54
در ستاد هفته منابع طبیعی قم مطرح شد

آمادگی دستگاه‌ها برای مشارکت در برنامه‌های منابع طبیعی/ مردم بهترین حافظ منابع طبیعی هستند

ستاد هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در راستای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل شد و مسئولان مختلف استانی برای مشارکت در برنامه‌های منابع طبیعی آمادگی خود را اعلام کردند.

آمادگی دستگاه‌ها برای مشارکت در برنامه‌های منابع طبیعی/ مردم بهترین حافظ منابع طبیعی هستند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، نخستین نشست ستاد هفته منابع طبیعی استان قم ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی مرتبط با منابع طبیعی در سالن جلسات اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم برگزار شد.
مدیر روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به برنامه‌های منابع طبیعی در سال گذشته اظهار کرد: دیدار با مراجع تقلید و علمای قم، برگزاری گردهمایی مبلغان، حضور برخی از اقشار مردم در عرصه‌های منابع طبیعی از جمله خبرنگاران و اصحاب رسانه و کاشت نهال، برگزاری نشست خبری ویژه هفته منابع طبیعی از جمله برنامه‌های سال گذشته بوده است.
محمود روح‌الله‌پور با بیان اینکه حفظ عرصه‌های منابع طبیعی و گسترش فضاهای سبز در این عرصه‌ها کمتر مورد توجه مردم قرار گرفته است، تصریح کرد: حضور مردم در عرصه‌های منابع طبیعی و معرفی اهمیت این عرصه‌ها موجب می‌شود که مردم در راستای حفظ منابع طبیعی مشارکت لازم را داشته باشند اما در این راستا باید از حمایت مسئولان و رسانه‌‌ها برخوردار شویم.
سیدی معاون شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم طی سخنانی اظهار کرد: ۱۰ درصد فاز عملیاتی برای فضای سبز شهرک‌ها درنظر گرفته شده است که اگر شهرک‌های صنعتی در کانون‌های بحرانی باشند می‌توانیم به صورت مشترک پروژه‌ای را با اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در راستای مشکل استان و شهرک صنعتی دنبال کنیم.
همچنین، نماینده بسیج مهندسین کشاورزی با بیان اینکه از روز مهندس می‌توان به‌عنوان فرصت مناسبی برای برگزاری یک برنامه غرس نهال با حضور مهندسان استفاده کرد، گفت: آشنایی اقشار مختلف با اصول منابع طبیعی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در هفته منابع طبیعی مورد توجه قرار گیرد.
نجفی جانشین رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم با بیان اینکه این مجموعه در اجرای برنامه‌های ستاد هفته منابع طبیعی مشارکت لازم را خواهد داشت، اظهار کرد: بر اساس قانون اختیارات بسیج سازندگی مصوب مجلس شورای اسلامی، بسیج سازندگی می‌تواند مجری طرح‌های عمومی و دولتی و قائم مقام دستگاه‌های اجرایی باشد و در این راستا با استفاده از ظرفیت بسیجیان می‌توانیم در عرصه صیانت مشارکت لازم را با مأموران اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم داشته باشیم.
رضایی نماینده سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی توسط این سازمان در هفته منابع طبیعی دنبال می‌شود، مطرح کرد: سال گذشته پویش «درخت دوستی بنشان» را دنبال کردیم و امسال نیز این پویش را در سطح ملی با عنوان «درخت دوستی بنشانیم» اجرایی خواهد شد.
وی اضافه کرد: هر سال تعداد قابل توجهی نهال در میان مردم توزیع می‌شود اما خروجی کاشت این نهال‌ها در شهر و عرصه‌های منابع طبیعی قابل مشاهده نیست و این نشان می‌دهد که باید رویکرد متفاوت‌تری را نسبت به سال گذشته دنبال کنیم.
حجت‌الاسلام قاسمی مسئول نهضت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ کاشت نهال در میان اقشار مختلف اهمیت بسیاری دارد، مطرح کرد: امیدواریم با اجرای برنامه‌های مختلف ترویجی و آموزشی در میان سوادآموزان خود که بیش از ۴۰ هزار نفر هستند در هفته منابع طبیعی فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی را ترویج دهیم.
خاطرنشان می‌شود، محمدرضا پورمیدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، سیدمحمدتقی سجادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم و رائد کمالی مقدم معاون فنی و سرپرست معاونت آبخیزداری این اداره‌کل در این نشست به ایراد سخن پرداختند.