استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 858201
چهارشنبه - 24 مهر 1398 - 15:20

آماده باش مدیریت شهری برای خدمت‌رسانی به زائرین و عزاداران اربعین حسینی

شهرداری قم از آماده باش مدیریت شهری برای خدمت‌رسانی به زائرین و عزاداران اربعین حسینی خبر داد.

آماده باش مدیریت شهری برای خدمت‌رسانی به زائرین و عزاداران اربعین حسینی

 

به گزارش پایگاه خبری ربیع،سیدامیر سامع با اشاره به تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از سوی شهرداری قم به مناسبت اربعین حسینی، اظهار کرد: شهرداری از ماه‌ها قبل نسبت به برنامه ریزی جهت اقدامات لازم از جمله تشکیل ستادهای هشتگانه به ریاست شهرداران مناطق اقدام کرده تا برنامه‌ریزی مطلوبی در جهت خدمت‌رسانی به زائرین و عزاداران حسینی در این ایام داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه ستادهای اطلاع‌رسانی و خدمات رسانی به سه زبان اردو، عربی و انگلیسی خدمات رسانی به زائرین را انجام می‌دهند، افزود: تمام سطح مناطق هشتگانه با محوریت پیرامون حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) و محل عبور دسته‌جات عزاداری و مسجد مقدس جمکران در این ایام سیاه‌پوش شده است.

سامع به نصب ۴ هزار متر داربست برای کنترل و هدایت دسته‌جات عزاداری اشاره کرد و افزود: همچنین دو هزار و ۹۰۰ نفر از پرسنل خدمات، فضای سبز، ستادی و غیره به صورت شبانه‌روزی در حال آماده‌باش برای خدمت‌رسانی به زائرین هستند.

وی از آماده باش ۲۷۰ دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه برای جمع‌آوری پسماندهای شهر در این ایام خبر داد و گفت: استقرار ۱۵ دستگاه خودروی جمع‌آوری پسماند خشک و استقرار مخازن پسماند و کارتن‌پلاست در نقاط پرتراکم زائر از دیگر اقدامات در این ایام است.

معاون خدمات شهری  شهرداری قم به آماده باش و استقرار اکیپ‌های عملیات و امداد سازمان آتش‌نشانی در هسته مرکزی شهر اشاره کرد و افزود: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز در حالت آماده باش است و پارکینگ‌ها برای میزبانی از زائرین و عزاداران آماده سازی شده است.

سامع گفت: پارکینگ زائر و علیخانی با ۲۲۰۰ خودرو ظرفیت، پارکینگ شرقی با ۱۴۵۰ خودرو، پارکینگ بهار با ۷۸۰ خودرو، پارکینگ مصلی با ۴۱۰ خودرو، پارکینگ شهید کاظمی با ۸۰۰ خودرو در این ایام میزبان زائرین خواهند  بود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم فعالیت اکیپ‌های تخلفات شهری در راستای کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی را مورد توجه قرار داد و افزود: آماده باش سامانه ۱۳۷، صدور مجوز برای ایستگاه‌های صلواتی و… هم در این ایام انجام می‌شود.