سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 671955
یکشنبه - 26 اسفند 1397 - 13:32
هادی عامل :

«آلفرد» از ۱۹ فروردین اجرا می‌شود/ شوخی با اسطوره‌های شرق

کارگردان نمایش جدید «آلفرد» عنوان کرد: داستان این نمایش درباره انسانی است که به انتهای خط رسیده اما در نهایت، اتفاقی مسیر زندگی‌اش را تغییر می‌دهد.

«آلفرد» از ۱۹ فروردین اجرا می‌شود/ شوخی با اسطوره‌های شرق

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، هادی عامل کارگردان نمایش جدید «آلفرد» که از نوزدهم فروردین ماه قرار است اجرایش را در تماشاخانه ایرانشهر آغاز کند،  عنوان کرد: این نمایش ترجمه‌ای از هومن حسین‌زاده از یک نویسنده فرانسوی به نام پاسکال نوآکی است که تا به حال در ایران از او نمایشی اجرا نشده است.

وی درباره محتوای نمایش گفت:‌ قصه این نمایش درباره انسانی است که به آخر خط رسیده و تصمیم به خودکشی دارد، همسرش او را ترک کرده و طلبکارها زندگی‌اش را برده‌اند، او در آخرین لحظه نوشیدنی را می‌خورد و بطری آن را پرتاب می‌کند اما از توی بطری یک غول چراغ جادو یا جن بیرون می‌آید.

عامل با بیان اینکه نمایش جنی که از بطری بیرون آمده امروزی است و با تصورات ما از جن‌های اسطوره‌ای متفاوت است، افزود: آنچه من در این کار بیشتر می‌پسندیدم، شوخی پاسکال نوآکی با کهن الگوها و اسطوره‌های شرقی است، به خصوص تمام عناصر نمایش به قصه‌های هزار و یک شب، علی بابا و غول چراغ جادو باز می‌گردد.

وی همچنین افزود:‌ انسان امروزی تنها چیزی که از غول چراغ جادو می‌خواهد پول است اما این غول به این شخصیت یاد می‌دهد که چیزهای زیادی مثل عشق، دوست داشتن و داشتن دوست‌ وجود دارد که بیشتر از پول ارزشمند است. این کار پیام انسانی و لطیفی نزدیک به فضای ایران دارد که مرا تشویق به اجرا کرد.

عامل با اشاره به اینکه نویسنده کار قرار است یادداشتی برای مخاطبان ایرانی بنویسد که ما آن را در بروشور کار خواهیم کرد، گفت: نمایش دارای ۴ کاراکتر است. آلفرد جن، گدئون (پوریا پورسرخ) جوانی که می‌خواهد خودکشی کند، همسر جوان رابعه اسکویی و همسایه آنها (رابعه اسکویی) هستند.

وی همچنین اظهار داشت: برای اجرای این کار یک ماه و نیم است که تمرین را شروع کردیم در ایام نوروز هم تمرین خواهیم داشت.

عامل در پایان گفت: اجرای نمایش از  نوزدهم فروردین تا هجدهم اردیبهشت هر شب ساعت ۲۱:۳۰ خواهد بود.

انتهای پیام/