اخبار نهادها و سازمان‎ها » اصفهان » تولیدی » زهرا زرفشانی
کد خبر : 1042064
پنجشنبه - 7 تیر 1403 - 12:37
شهردار ورزنه در گفتگو با ربیع خبر داد؛

آغاز کاشت چمن های گرمسیری در بوستان های ورزنه

استفاده از چمن های گرمسیری در بوستان ها و فضای سبز ورزنه آغاز شد. شهردار ورزنه در گفتگو با خبرنگار روزنامه کیمیای وطن با بیان این مطلب گفت:عملیات تعویض دو هزار مترمربع ازچمن های «بوستان خانواده» این شهر با استفاده از چمن های گرمسیری و مقاوم آغاز شد.

آغاز کاشت چمن های گرمسیری در بوستان های ورزنه

به گزارش پایگاه خبری ربیع، استفاده از چمن های گرمسیری در بوستان ها و فضای سبز ورزنه آغاز شد. شهردار ورزنه در گفتگو با خبرنگار ربیع با بیان این مطلب گفت:عملیات تعویض دو هزار مترمربع ازچمن های «بوستان خانواده» این شهر با استفاده از چمن های گرمسیری و مقاوم آغاز شد.

حامد اخگر افزود: در راستای بهبود سطح کیفی بوستان های زاینده رود و خانواده، طرح واکاری فضای سبز در این بوستان ها آغاز شد .

وی ادامه داد: در این زمینه قسمت های آسیب دیده چمن های این مجموعه که در زمستان سال گذشته نسبت به اصلاح خاک آن اقدام شده بود، با کاشت مجدد، ترمیم و واکاری شد.

شهردار ورزنه با بیان اینکه در جهت واکاری این بوستان، از تکه های چمن گرمسیری مقاوم که توسط واحد فضای سبز در مزرعه تحقیقاتی شهرداری تولید شده استفاده گردیده است، اظهارداشت: این گونه چمن بسیار مقاوم به کم آبی و شوری است.

وی در ادامه به کاشت  ۳۰۰ اصله درخت در فضای سبز رفیوژ میانی خیابان «تالاب» و «میرزا کوچک خان» اشاره و عنوان کرد: در جهت کاشت درختان و درختچه های زینتی در سطح شهر، تعداد ۳۰۰ اصله نهال در فضای سبز رفیوژ میانی خیابان تالاب و میرزا کوچک خان کاشته شد .

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پروژه های عمرانی اجرایی در شهر ورزنه،از آغاز عملیات بهسازی پیاده روی خیابان دکتر بهشتی خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح های عمرانی مصوب، عملیات پیاده روسازی قسمت جنوبی خیابان دکتر بهشتی از محل بانک ملت تا ابتدای «خیابان شهید عالم» به تازگی به اتمام رسیده است.

اخگر اضافه کرد: همچنین پیاده روسازی و کف سازی قسمت شمالی «خیابان دانشگاه» تا «استخر شهدای ورزنه» همزمان با احداث این خیابان دانشگاه در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: عملیات سنگ فرش پارک محله ای «سردار سلیمانی» نیز در حال انجام است و در راستای تکمیل باغ بانوان شهر ورزنه ، عملیات احداث ساختمان اداری این مجموعه در حال ساخت می باشد تا بانوان شهر هر چه زودتر از این فضای فرهنگی، ورزشی و هنری بهره مند شوند.

زهرا زرفشانی