سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 453477
شنبه - 7 مهر 1397 - 23:08
بسته خبری تئاتر/ 7مهر97

آغاز عملیات نوسازی تئاتر شهر/ معرفی دبیر جشنواره تئاتر اکبر رادی

عملیات نوسازی و بهسازی سیستم ماشینری تالار اصلی تئاتر شهر درحالی آغاز شد که سه نمایش آینده این تالار تا قبل از شروع جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.

آغاز عملیات نوسازی تئاتر شهر/ معرفی دبیر جشنواره تئاتر اکبر رادی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، عملیات نوسازی و بهسازی سیستم ماشینری تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر در حالی آغاز شد که سه نمایش آینده این تالار نمایشی تا قبل از شروع جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

این عملیات از روز سه شنبه سوم مهر طی عقد قراردادی با پیمانکار جدید آغاز شد. ضمن اینکه که بعد از پایان عملیات نوسازی و بهسازی سیستم ماشینری عملیات تعمیر و نوسازی سایر قسمت های این تالار نیز به ترتیب اولویت انجام می‌گیرد. با آغاز فصل سوم فعالیت های تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر، برنامه اجرای نمایش‌های تالار اصلی این مجموعه تا آغاز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز اعلام شد. این در حالی است که از روز سوم تا دهم آذر ماه تالار اصلی تئاتر شهر میزبان نمایش‌های به صحنه رفته در چارچوب جشنواره تئاتر مقاومت خواهد بود.

تا آغاز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نمایش‌های «خاتون» به کارگردانی حسین عالم بخش، «شاه لیر» به کارگردانی مسعود دلخواه و «ازدواج آقای می سی سی پی» به کارگردانی احسان فلاحت پیشه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود.

*تئاتر دیدن یکی از حقوق کودک است

«جادوی پاهای من» نوشته زهرا شایان فر و با کارگردانی مشترک زهرا شایان فر و سیاوش قلعه‌وردی روز جمعه ششم مهرماه ساعت ۱۶ توسط هنرمند نام‌آشنای تئاتر؛ مریم کاظمی و با حضور فرید نوایی آهنگساز تئاتر و سینما، در سالن شماره یک عمارت نوفل‌لوشاتو افتتاح شد. مریم کاظمی پیش از آغاز نمایش، ضمن اعلام این نکته که ابتدا نویسنده و کارگردان «جادوی پاهای من» را به‌عنوان یک فعال رسانه‌ای بسیار حرفه‌ای می‌شناخت، گفت: زمانی‌که از او دعوت کردم به‌عنوان روابط‌عمومی گروه تئاتر مستقل همکاری‌مان را آغاز کنیم، فهمیدم او در رشته تئاتر تحصیل کرده و کارگردان، نویسنده و عروسک‌سازی فعال و خلاق است که می‌تواند مبدع باشد و تئاتر بسازد اما در سال‌های اخیر اغلب به‌عنوان روابط‌عمومی کنار گروه‌های تئاتر بود و فرصت نکرده بود کار خود را ارائه دهد.

وی در ادامه افزود: در شرایط امروز بسیاری از آدم‌ها دانش و خلاقت اجرا کردن تئاتر را دارند اما به دلایل مختلف همچون مسائل اقتصادی و یا شرایط کاری یا شرایط جامعه فرصت نمی‌کنند در این زمینه به فعالیت بپردازند، زهرا شایان فر برای این دست از هنرمندان، حرکتی بسیار جسورانه‌ای را انجام داده است. و وقتی از من دعوت کرد که نمایشش را افتتاح کنم، به‌عنوان هدیه‌ای ناقابل قبول کردم و برای خود من افتتاح این نمایش مایه افتخار است.

دبیر بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان تئاتر را برای رشد کودک بسیار مناسب دانست و گفت: امسال شعار جشنواره تئاتر کودک‌ونوجوان، «کودک و حقوق اجتماع» است. یکی از حقوق کودک این است که او را از رفتن به سالن‌های تئاتر و سینما و تماشای فیلم و یا تئاتر محروم نکنیم و اجازه دهیم در معرض تمام محصولات فرهنگی چه دیداری و چه شنیداری قرار بگیرد. خوشحالم برای دیدن تئاتر به سالن آمده‌اید امیدوارم «جادوی پاهای من» را دوست داشته باشید و همواره بلیت بخرید و سالن‌های تئاتر را پر کنید چون شما تنها پشتیبان تمام تئاترها چه کودک و چه بزرگ‌سال هستید.

*اجرای دو نمایش در عمارت روبرو

با شروع فصل پاییز دو نمایش  «صدا» و «آخر خط» در مجموعه فرهنگی هنری عمارت روبرو اجرا می‌شوند. نمایش «صدا» به کارگردانی و نویسندگی علی ایزدی  تا ۱۷ مهرماه ساعت ۱۸ در این مجموعه اجرا دارد. این نمایش اجرایی متفاوت از احوالات درونی یک مرد است. همچنین نمایش «آخر خط» نوشته پیتر تورینی و با کارگردانی احمد عظیمی تا ۱۳ مهر ماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در مجموعه عمارت روبرو اجرا می‌شود.

*معرفی دبیر نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی

بهزاد صدیقی به عنوان دبیر نخستین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی منصوب شد. حکم انتصاب وی به امضای حمیده بانو عنقا رییس هیات مدیره‌ موسسه فرهنگی هنری اکبر رادی و رییس شورای سیاستگذاری نخستین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی رسیده است.

نخستین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی شامل ۶ بخشِ مسابقه مونولوگ، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه نمایشنامه‌خوانی، مسابقه مقالات و سمینار رادی‌شناسی، پلاس(+): نمایشگاه کاریکاتور با عنوان «لبخند با شکوه آقای رادی» و نمایشگاه عکس و اسناد تصویری آثار اکبر رادی از ۲۲ تا ۲۸ دی توسط بنیاد اکبر رادی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/