استانها » البرز
کد خبر : 642782
شنبه - 27 بهمن 1397 - 15:47
مدیرکل صمت استان البرز خبر داد

آغاز طرح بزرگ نظارت نورورزی در البرز/ رسیدگی فوری به شکایات مردمی

مدیرکل صمت استان البرز گفت: کنترل وضعیت بازار کالا و خدمات تحت عنوان طرح بزرگ نظارت نوروزی دز استان البرز آغاز شده و مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت کالا‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آغاز طرح بزرگ نظارت نورورزی در البرز/ رسیدگی فوری به شکایات مردمی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، جهانگیر شاهمرادی امروز با بیان اینکه آخرین ماه از زمستان خرید‌های سال جدید مردم آغاز خواهد شد، گفت: طرح بزرگ نظارت نورورزی در البرز آغاز شده و سازمان صمت در این راستا نظارت و کنترل خود را تشدید خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کنترل وضعیت بازار کالا و خدمات در اولویت کاری ما قرار دارد، افزود: در این راستا مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت کالا مورد بررسی قرار خواهد گرفت که در تمامی این مراحل پاسخ مناسب به افزایش تقاضای عمومی، مدنظر کارشناسان قرار خواهد بود.

مدیرکل سازمان صمت هدف از برگزاری طرح ویژه نظارت نوروزی را ایجاد آرامش روانی در جامعه خواند و اظهار کرد: این طرح تا ۱۵ فروردین سال ۹۸ ادامه دارد و ایجاد زمینه مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری، دقیق و کارشناسی به شکایات و گزارش­‌های مردمی در دستور کارما قرار دارد و هم‌افزایی و همکاری موثر با سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های ذیربط در سطح استان در راستای وحدت رویه در اقدامات نظارتی از دیگر اهداف این طرح خواهد بود.

وی اضافه کرد: اقلامی همچون نان، لبنیات (شیر، ماست و پنیر)، گوشت­ قرمز، گوشت­ مرغ، تخم­‌مرغ، برنج، شکر، روغن­ نباتی، حبوبات، میوه، پوشاک، کیف، کفش، آجیل، خشکبار، خواربار، روغن موتور، مواد شوینده و تایر خودرو از جمله کالاهایی است که مشمول این طرح خواهند شد.

این مقام مسئول از انجام این طرح در حوزه خدماتی همچون شرکت‌های مسافربری خبر داد و تصریح کرد: حمل و نقل درون­شهری و برون‌شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحد‌های اقامتی، غذاخوری­‌ها، رستوران­‌های بین شهری، نظارت‌بر عملکرد انبارها و سردخانه­‌‌ها، میادین میوه و تره­‌بار، خدمات خشکشویی و قالیشویی نیز مشمول این طرح خواهد شد.

شاهمرادی از نظارت ویژه بر قیمت میوه هم خبر داد و بیان کرد: میوه‌‌های پر مصرف همچون پرتقال و سیب از جمله این اقلام است و نظارت‌بر مراکز نگهداری کالا شامل سردخانه‌ها و انبارها نیز از دیگر اقدامات اجرایی است.

وی در پایان گفت: نظارت‌بر نحوه عملکرد نمایشگاه‌های عرضه مستقیم بهاره و فروش فوق‌العاده از اصلی ترین شاخص‌های طرح نظارتی نوروز ۹۸ خواهد بود.

انتهای پیام/م/۱۰۰۲/ب/۲