اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » شهرداری اصفهان
کد خبر : 694772
سه شنبه - 3 اردیبهشت 1398 - 16:38
سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان برگزار می‌کند

آغاز دوره آموزشی مراقبان بهداشت مدارس در حوزه مدیریت پسماند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: فعالیت های آموزشی و فرهنگی این سازمان در حوزه مدیریت پسماند با برنامه بازدید از کارخانه پردازش پسماند و تولید کود آلی همراه است و در این راستا دوره کوتاه آموزشی ویژه مراقبان بهداشت مدارس آغاز شده است.

آغاز دوره آموزشی مراقبان بهداشت مدارس در حوزه مدیریت پسماند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، علی دهنوی در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: دوره آموزش مراقبان بهداشت مدارس با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار می‌شود. در این دوره‌ مراقبان بهداشت مدارس با روند جمع‌آوری و پردازش پسماندها، مراحل تفکیک، نحوه تولید کود آلی و دیگر فعالیت های سازمان مدیریت پسماند آشنا می‌شوند.

وی افزود: این مراقبان بهداشت طی یک دوره کوتاه مطالبی در خصوص دسته های دیگر پسماند نظیر پسماندهای ویژه و خطرناک خانگی می‌آموزند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به همکاری این سازمان با اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در مرحله اول این دوره آموزشی مراقبان بهداشت همه نواحی آموزش و پرورش استان در قالب گروه های متفاوت حضور دارند و تعاملات خوبی برای برگزاری این دوره‌ها با آموزش و پرورش انجام شده است.

دهنوی با تاکید بر نقش کلیدی مراقبان بهداشت درخصوص اصلاح رفتار دانش آموزان در حوزه مدیریت پسماند خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان نیمی از روز خود را در مدرسه می‌گذرانند ارتقای آگاهی مراقبان بهداشت در زمینه مدیریت پسماند و انتقال این آگاهی به دانش آموزان، رفتارهای آنان در خصوص مدیریت پسماند را اصلاح می‌کند و موجب بهبود رفتارها در خصوص تفکیک پسماند در مبدأ، کاهش تولید پسماند و شیرابه زباله می‌شود.