استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 743133
دوشنبه - 27 خرداد 1398 - 17:55

آغاز برنامه‌های دهه کرامت خراسان شمالی از ۱۲ تیرماه

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری ۴۵ عنوان برنامه به مناسبت هفته فرهنگ رضوی و دهه کرامت در این استان از ۱۲ تیرماه خبر داد.

آغاز برنامه‌های دهه کرامت خراسان شمالی از ۱۲ تیرماه

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ رضا رضایی با اشاره به برگزاری مراسم‌های دهه کرامت در استان، کتابت احادیث رضوی، برگزاری نمایشگاه خوشنویسی، کتاب، عفاف و حجاب، نقاشی بانوان، اکران فیلم در فضای باز، برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی، اهدای کتاب، تئاتر خیابانی و برگزاری شب‌شعر و موسیقی رضوی را از اهم این برنامه‌ها اعلام کرد.

وی، همچنین اظهار کرد: برگزاری مراسم نقد کتاب، شب فرهنگ رضوی، خاطره گویی و ارائه مقاله، مشاعره استانی رضوی، برگزاری جلسه گفتمان رضوی با موضوع مناظرات امام رضا (ع) با دانشمندان و جشنواره قصه‌گویی در مهدهای کودک از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، بابیان اینکه این برنامه‌ها از ۱٢ تا ۲۳ تیرماه در تمامی شهرستان‌های این استان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: ١٣ تا ٢٣ تیرماه به‌عنوان دهه کرامت نام‌گذاری شده است.

 طی سالیان گذشته برگزاری جشنواره تئاتر رضوی از جمله اصلی‌ترین برنامه‌های خراسان شمالی در دهه کرامت بود که امسال میزبانی این جشنواره از خراسان شمالی گرفته و به آذربایجان شرقی منتقل شد.

بر اساس اعلام انجام‌شده در سال جاری خراسان شمالی که عنوان باب الرضا را در ذیل نام خود همراه دارد، هیچ میزبانی از جشنواره بین‌المللی رضوی را در اختیار نخواهد داشت.

انتهای پیام/