استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 854206
شنبه - 20 مهر 1398 - 16:15

آغاز اجرای طرح آنالیز پسماندهای شهر قم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: در راستای تدوین طرح جامع مدیریت پسماند اجرای طرح آنالیز پسماندهای شهر قم آغاز شد .

آغاز اجرای طرح آنالیز پسماندهای شهر قم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به اینکه شهر قم با تولید روزانه ۷۰۰ تن پسماند عادی به عنوان یک کلانشهر باید در افق بلند مدت به سمت شهری پاک حرکت نماید، اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در نظر دارد به منظور حفظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه و هدفمند نمودن هزینه ها و اقدامات عملیاتی، نسبت به تدوین طرح جامع مدیریت پسماند به عنوان فصل الخطاب اقدام نماید.
وی عنوان کرد : تهیه طرح جامع مدیریت پسماند با هدف مشخص کردن افق برنامه ریزی و چشم انداز اجرای طرح ها و پروژه های مرتبط با پسماند صورت می پذیرد .
میرابراهیمی گفت: لازم است در هر منطقه ای پیش از اجرای پروژه های اجرایی پسماند، ابتدا مطالعات طرح جامع پسماند بر اساس زیرساختارهای اجتماعی، فرهنگی، فنی و مهندسی و محیط زیستی با توجه به برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت تهیه شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره اهداف بنیادی در اجرای پروژه گفت: بررسی وضعیت موجود مدیریت پسماندهای جامد در شهر قم ، انجام مطالعات امکان سنجی و ارائه گزینه­ های مناسب مدیریت پسماند و ارائه برنامه های اجرایی مدیریت پسماند در شهر قم از جمله این اهداف است .
به گفته وی، بررسی و مطالعه ترکیب پسماندها­ی جامد شهری یکی از مواردی است که به ­عنوان پایه­ ای برای آنالیز اقتصادی در برنامه­ ریزی، مدیریت و بهره­ برداری سیستم­ها یا تسهیلات بازیافت مواد و انرژی استفاده می ­شود.
میرابراهیمی افزود: این طرح در سه مرحله شناسایی ، مستند سازی و تجزیه و تحلیل وضعیت موجود، انجام مطالعات امکان سنجی و ارائه گزینه های مناسب مدیریت پسماند و ارائه برنامه های اجرایی مدیریت پسماند تهیه و تدوین خواهد شد .
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم یادآور شد: با بیان اینکه یک گروه متشکل از ۱۵ تا ۲۰ کارشناس و استاد دانشگاه از طریق مشاور طرح انتخاب شده و یک گروه مشاور نیز از سوی سازمان معرفی و بر روند آماده سازی این طرح کمک و نظارت می‌کنند .