درهمایش  ترویج مصرف بهینه انرژی برق در ادارت استان تاکید شد:

آغازطرح صرفه جویی برق در ساختمان‌های اداری و عمومی از اول تیرماه/ معاون استاندار: دستگاه ها نسبت به مصرف بهینه انرژی حساس نباشند طرح پلیس انرژی را اجرایی خواهیم کرد

در نخستین همایش آموزشی مدیران و رابطان انرژی دستگاه های اداری در شرکت توزیع برق استان  اصفهان بر صرفه جویی مصرف برق در اداره های استان تاکید شد.

آغازطرح صرفه جویی برق در ساختمان‌های اداری و عمومی از اول تیرماه/ معاون استاندار: دستگاه ها نسبت به مصرف بهینه انرژی حساس نباشند طرح پلیس انرژی را اجرایی خواهیم کرد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در نخستین همایش آموزشی مدیران و رابطان انرژی دستگاه های اداری در شرکت توزیع برق استان  اصفهان بر صرفه جویی مصرف برق در اداره های استان تاکید شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان، در ابتدای برگزاری این آئین  ودر جمع مدیران و رابطان انرژی دستگاه های اداری دو فعالیت مهم و اساسی شرکت در ماه‌های اخیر به منظور رورت پذیری و مدیریت پیک بار را برای حاضرین تشریح نمود.

حمید علاقمندان،در راستای این دو فعالیت ابتدا به معرفی سامانه پایش به منظور رویت پذیری بار برخط شرکت به تفکیک شهرستان ها به منظور کنترل و مدیریت سهمیه پیک بار مجاز استان و به دنبال آن تجاوز از پیک تعریف شده برای هر شهرستان پرداخت.

  وی بیان داشت:۲۰۰ دستگاه اداری و اجرایی استان سال گذشته با تغییر ساعات اداری و انجام اقدامات در جهت مصرف بهینه برق بین ۲۰ تا ۳۰ مگاوات صرفه جویی کردند که امیدواریم امسال این عدد دست کم۳۰ مگاوات باشد.

  علاقمندان با اشاره به اینکه طرح صرفه جویی در مصرف برق ساختمان‌های اداری و عمومی به طور رسمی از اول تیر  آغاز می شود افزود: در ایام پیک در سال گذشته مصرف به هزار و ۷۳۶ مگاوات رسید که امیدواریم امسال با صرفه جویی و مصرف بهینه در روزهای گرم از این عدد فراتر نرویم.

وی در ادامه امکانات اپلیکیشن نیرونگار به منظور ارائه خدمات غیرحضوری به مشترکین را برای حضار تشریح نمود وازتدابیر و تلاش های شرکت برای حذف قبوض کاغذی برق از جمله صدور قبض تجمیعی (سوپرقبض) برای زیر مجموعه مشترکین ادارات مرکزی سخن گفت.

بی مدیریتی مزمن در مصرف بهینه انرژی در کشور 

معاون اقتصادی استاندار دیگر سخنران این دوره آموزشی بود که از بی مدیریتی مزمن در مصرف بهینه انرژی در کشور انتقاد کرد و افزود: مدیریت انرژی، مصرف بهینه و نهادینه شدن فرهنگ درست مصرف کردن انرژی موجب توسعه پایدار می شود.

سید حسن قاضی عسگر از برگزاری این گونه دوره های آموزشی ویژه مدیران انرژی دستگاههای اجرائی استان قدردانی نمود وافزود: برای مدیریت درست انرژی افرادی به عنوان مدیر انرژی و رابطان این موضوع در دستگاه های اداری و ساختمان‌های دولتی و عمومی مشخص شده اند و به دنبال آن نیز از فرمانداران و بخشداران نیز خواسته شده تا با مشخص کردن این افراد در صرفه جویی و مصرف بهینه انرژی بویژه آب و برق حساس تر باشند.

وی افزود: اگر دستگاه ها نسبت به مصرف بهینه انرژی حساس نباشند در آینده طرح پلیس انرژی را نیز اجرایی خواهیم کرد.

قاضی عسگر، نقش ادارات و سازمان ها را با توجه به وضعیت نامناسب مصرف انرژی در کشور بسیار مهم دانست و اظهار داشت: بایستی قانون انرژی کشور و سیستم پرداخت یارانه حامل های انرژی اصلاح شود تا بهینه سازی مصرف مقرون به صرفه اقتصادی باشد.

معاون اقتصادی استاندار حساسیت همه افراد جامعه و تغییر الگوهای رفتاری در مصرف انرژی در جامعه را در اقتصاد انرژی کشور بسیار تاثیر گذار دانست.

لزوم صرفه جویی ۱۰ درصدی مشترکان برق

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان نیز در ادامه این همایش گفت:سهمیه صرفه جویی برق در کشور در روزهای گرم و پیک بار برای استان اصفهان ۳۰۰ مگاوات است که ۵ درصد معادل ۱۵ مگاوات ازاین مقدار باید توسط دستگاه های اداری و ساختمان‌های عمومی محقق شود.

مهدی ثقفی با اشاره به لزوم صرفه جویی ۱۰ درصدی همه مشترکان گفت: دستگاهای اداری با شرکت در طرح مصرف بهینه می توانند مدیریت مصرف وسایل سرمایشی ساختمان را به ما بسپارند تا از  راه دور این وسایل کنترل شوند و در صورت نیاز در ساعات پیک حدود ۲۰ دقیقه این وسایل بطور متناوب خاموش شوند.

وی افزود: اداراتی که در این طرح شرکت کنند بسته تشویقی ۵ تا ۱۰ برابر بر روی قبض دریافت می کنند و مشمول تخفیف هم می شوند.

حضور رابطان انرژی در دستگاههای اداری

مسوول برگزاری نخستین همایش آموزشی مدیران و رابطان انرژی دستگاه های اداری با بیان اینکه ارزیابی های صورت گرفته نشان از هدر رفت زیاد انرژی در ساختمان‌های اداری و عمومی دارد گفت: از دستگاه های اداری خواسته شد تا شخصی را به عنوان مدیر و رابط انرژی معرفی کنند تا او بتواند اصول بهینه سازی و مصرف بهینه انرژی را در آن اداره ترویج دهد.

حسین آقا ظهیری افزود: تا کنون ۸۰ رابط انرژی از طرف دستگاه ها معرفی شدند که این افراد در محدوده کاری و اداری خود با ممیزی کردن انرژی کمک شایانی به بحث صرفه جویی در مصرف برق و پایداری شبکه در ساعات اوج مصرف کمک می کنند.

در این ائین همچنین اسماعیل صیادزاده مدیریت ممیزی و راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان را برای حاضرین تشریح نمود. سپس اطلاعات سیستم های خورشیدی توسط مهندس بروجی و نحوه دریافت قبض تجمعی توسط آقای مددی  مدیر وصول مطالبات شرکت برای حاضرین تشریح و در پایان از مطالب ارائه شده جهت صدور گواهینامه آزمون گرفته شد.