استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 627028
سه شنبه - 9 بهمن 1397 - 19:36
مسئول نمایندگی آستان قدس در خراسان شمالی:

آستان قدس از برکات انقلاب است / از محرومیت‌زدایی و اشتغال تا زیارت و کشیک حرم

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی، این مجموعه را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: اقداماتی همچون محرومیت‌زدایی، ایجاد اشتغال، اعزام زائر اولی‌ها و همچنین کشیک در حرم ثمره این مولود انقلاب است.

آستان قدس از برکات انقلاب است / از محرومیت‌زدایی و اشتغال تا زیارت و کشیک حرم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، مدیر نمایندگی آستان قدس خراسان شمالی گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب پس از چهل سال پیروزی، آستان قدس رضوی است که رویکرد فعلی آن از برکات انقلاب است.

محمد اکبرزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد:
در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، شاهد پیشرفت‌های متعدد درزمینه‌های سیاسی و بین‌المللی و دیگر عرصه‌ها بودیم که مرهون تلاش و فداکاری شهدا و ایثارگران هستیم.

وی ضمن اشاره به دستاوردهای انقلاب بیان کرد: رویکرد آستان قدس ترویج روحیه همدلی، اخلاص، فداکاری و فعالیت‌های مردمی است و همه خدماتی که به زائرین و مجاورین داده می‌شود، توسط خود مردم انجام می‌شود.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی با اشاره به راه‌اندازی طرح خادمیاری گفت: برای ترویج نگاه جهادی و استفاده از ظرفیت مردم علاقه‌مند به خدمت، طرح خادمیاری راه‌اندازی شده است و مشتاقان می‌توانند از طریق سایت خادمیاری در آن ثبت‌نام کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون چهار هزار و ۷۰۲ خادمیار در استان ثبت‌نام‌شده که ۸۰۰ نفر از آنها ضمن خدمت در استان خراسان شمالی، کشیک حرم خود را هم انتخاب کرده‌اند.

اکبرزاده با تأکید بر اینکه آستان قدس در دو مأموریت مهم ایفای نقش می‌کند، اظهار کرد: مأموریت فرهنگی آستان قدس که رهبر معظم انقلاب هم به آن تأکیددارند در قالب شانزده کانون محلی و تخصصی در حال انجام بوده و هرکدام از کانون‌ها حداقل بیست نفر نیروی آماده‌به‌کار دارد.

وی در ادامه به برنامه‌های کانون‌ها در سال آینده  اشاره کرد و افزود: علاوه بر مأموریت فرهنگی، رسیدگی به امور محرومین و مستضعفین هم از اهداف طرح خادمیاری است که در قالب کانون‌هایی تحت عنوان گروه‌های جهادی و پزشکی در دستور کار قرار دارد که می‌توان به اقداماتی همچون اعزام کادر پزشکی ماهر به دهستان‌های محروم در ایام عید نوروز اشاره کرد.

مدیر نمایندگی آستان قدس در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه بودجه آستان قدس محدودیت دارد بیان کرد:   ۶۰۰ نفر به‌عنوان زیارت اولی و به‌صورت رایگان از استان به مشهد مقدس اعزام‌شده است.

مدیر نمایندگی آستان قدس، در پاسخ به این سؤال که درزمینه اشتغال‌زایی چه فعالیتی صورت گرفته است گفت: کانونی با عنوان کانون کارآفرینی و اشتغال طراحی‌شده است که بودجه مناسبی هم به آن اختصاص دارد و قرار است وام‌های قرض‌الحسنه‌ای به جوانانی که طرح کسب‌وکار دارند اعطا کند.

وی همچنین از آماده‌سازی ۲۸ قنات به جهت ایجاد کارآفرینی خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر، ماهیانه هفت هزار بسته غذایی توسط خادمیاران نیکوکار و آستان قدس، ۱۹ تن گوشت بسته‌بندی، ۱۵ هزار لوازم‌تحریر، ۱۵ هزار لباس مدرسه، ۷۰۰ میلیون تومان هزینه تعمیر مساجد، اعطای وام به زوج‌های جوان و عقیقه ۲۵۵ رأس گوسفند برای محرومین انجام می‌شود.

اکبرزاده در پایان از مردم استان خراسان شمالی خواست تا عضو سامانه خادمیاران آستان قدس رضوی شده و از این فضای جهادی و معنوی پیش‌آمده بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/