استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 823305
دوشنبه - 18 شهریور 1398 - 15:00

آزادی ۵۷ زندانی بدهکار در خراسان شمالی / ۱۴ نفر در محرم آزاد شدند

وی بابیان اینکه امسال ۵۷ زندانی بدهکار در خراسان شمالی آزادشده‌اند، گفت:با تصویب هیئت امناء ستاد دیه خراسان شمالی همزمان با ایام محرم‌الحرام ۱۴ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان خراسان شمالی آزاد شدند.

آزادی ۵۷ زندانی بدهکار در خراسان شمالی / ۱۴ نفر در محرم آزاد شدند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های خراسان شمالی،  مجتبی محمدی بر نقش تریبون و هیئت‌های مذهبی در فرهنگ‌سازی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در این ایام تأکید اظهار کرد: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در کنار دیگر نذورات در مراسم عزاداری ایام محرم، علاوه بر رهایی زندانیان جرائم غیرعمد، اثرگذاری بسیاری در پیشگیری از وقوع جرائم می‌تواند داشته باشد.

وی بر فرهنگ‌سازی در امر کمک و مشارکت خیران برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تأکید و خاطرنشان کرد: سال گذشته یکی از هیئت‌های بجنورد در ایام محرم ۲ زندانی را آزاد کرد که انتظار می‌رود این امر خداپسندانه توسط دیگر هیات های عزاداری نیز از محل اختصاص نذورات افزایش یابد و خیرین و نیکوکاران نذورات خود را به سمت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان سوق دهند.

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی، میزان بدهی این ۱۴ زندانی را سه میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این بدهی با کمک مردم، گذشت شاکیان و نیز مشارکت ستاد دیه پرداخت‌شده که از مردم مؤمن و نیکوکار و هیات های عزاداری انتظار داریم در ایام محرم و صفر برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد همکاری بیشتری داشته باشند.

وی بابیان اینکه امسال ۵۷ زندانی بدهکار در خراسان شمالی آزادشده‌اند، گفت: از این تعداد ۵۵ نفر مرد و ۲ نفر زن بوده‌اند.

دبیر هیئت امناء ستاد دیه خراسان شمالی در خاتمه بابیان اینکه هم‌اکنون ۹۸ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های این استان محبوس هستند، افزود: میزان بدهی این زندانیان حدود ۴۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/